HotelHood és a Morgens által közösen összeállított kérdőívben arról kérdeztük meg a hazai szállodákat, hogy mik azok a témák, feladatok, amik sokszor fejtörést, vagy akár nehézséget okoznak a mindennapi marketing munkájukban.

A kérdőív eredménye irányt mutat nekünk abban, hogy a szállodák számára jelenleg mik a legkritikusabb pontok az online marketingben

A célunk a kérdőívvel ugyanis az, hogy ezekre a kihívásokra megoldást, javaslatot adjunk. Ez pedig az elkövetkező hetekben, hónapokban az ezekre a témákra kidolgozott cikkek formájában fog megtörténni.

Nézzük, is akkor, hogy mik lettek az eredmények! Mik azok a marketing kihívások, amikben most a leginkább a segítségedre tudunk lenni:

A KÉRDŐÍV EREDMÉNYE

A 12 problémakörre adott összpontszámok alapján a legmagasabb értékelést az idő hiánya kapta. 

Egy felmérés szerint a marketingesek idejük csupán 20%-át tudják „értékes” munkára fordítani, a munkaidő 80%-át a megbeszélések, meetingek, emailek megválaszolása, az adminisztráció és a munkaerőhiány miatti állandó “tűzoltás” tölti ki.

Érthető tehát, hogy jelenleg a többségnek a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy a napi rutin mellett hogyan tud több időt fordítani a marketing feladatokra és lépést tartani a változó trendekkel:

#1
Beszippant a napi rutin, és nincs időm arra, hogy tervezzek, elemezzek, elmélyüljek a legújabb marketing trendek megismerésében | 158 pont

Mindössze 1 ponttal lemaradva szerepel második helyen a bizonytalan jövő

A pandémiával általánosult a kiszámíthatatlanság, az eddig használt, megismert, és bevált marketing trükköknek vége, újra kell tervezni mindent! Ráadásul online marketing környezetünk is rohamosan változik, amivel szintén nehéz lépést tartani. 

Ez láthatóan rányomja bélyegét a szállodai marketingesek mindennapjaira:

#2
Bizonytalan jövő | 157 pont

A bizonytalan jövőre való felkészülés gyanánt összeszedtük neked, hogy milyen fontos marketing változásokra kell felkészülnöd 2023-ban és 2024-ben.

Harmadik legégetőbb problémaként pedig a többség a szakmai képzések hiányát hozta fel. 

Örömmel tapasztaltuk, hogy sokan “éheznek” a gyakorlatorientált marketing képzésekre, ahol elsőkézből értesülhetnek szakmai újdonságokról és bevált szállodai marketing gyakorlatokról, így erre a jövőben mi is nagyobb figyelmet fogunk fordítani 🙂

#3
Hiányoznak a szakmai képzések | 151 pont

A negyedik, ötödik és hatodik helyezésekkel már komolyabb szakmai vizekre eveztünk. Itt ugyanis a konverzióoptimalizálás, a megtérülés bizonyítása, valamint a mérési nehézségek következtek egymás után, amelyek mind komoly hatással vannak a marketing tevékenység eredményességére és annak kimutatására.

Sokan keresik arra a választ, hogy hogyan lesz több online foglalás a saját weboldalon keresztül, mik azok a pontok, ahol a legtöbb látogató lemorzsolódik? Jogos, hogyha már ennyi pénzt fordítasz arra, hogy forgalmat terelj az oldalra, akkor szeretnéd is kihozni belőle a maximumot: 

#4
Konverzióoptimalizálás, azaz több bevétel a weboldalon | 146 pont

Erre a kihívásra válaszul összegyűjtöttünk 17+1 hasznos tippet, hogy hogyan növelheted a foglalásokat szállodád weboldalán

Hasonlóan fontos szakmai problémát jelent annak bizonyítása, hogy a szállodai online marketing kampányokra fordított költés, milyen arányban térült meg, mekkora bevételt generált:

#5
Megtérülés (ROI) bizonyítása | 139 pont

Az előző két témakörhöz szorosan kapcsolódik a mérés problémakör is, vagyis hogy  hogyan mérd az online marketing kampányok online és offline hatását, illetve hogyan olvass helyesen a számok között a Google Analytics-be beömlő rengeteg adatból:

#6
Mérési nehézségek, analitika | 133 pont

A szárazabb technikai témaköröknél már valamivel kevesebb kihívást jelentenek az olyan kreatívabb feladatok, mint az egyedi, minőségi tartalom kreálás, a közösségi oldalakon való folyamatos jelenlét, illetve a hírlevelek összeállítása és optimalizálása.

He te is gyakran érzed úgy, hogy kifogytál az ötletekből, nem jön az ihlet, nem elég egyedi, minőségi és hasznos a tartalom, vagy nem tudsz a felépített tartalommarketing stratégia mentén haladni, akkor tudd, hogy nem vagy egyedül:

#7
Tartalommarketing | 121 pont

Szinte pontra pontosan hasonló kihívást jelent, hogy nincs idő lépést tartani a közösségi média trendekkel, hogy hova, mikor, mennyit és mit posztolj! Melyik platformon kit érsz el, mi is az a story, reels, kell-e neked a Tik-Tok, hogyan bírd aktivitásra a követőidet:

#8
Közösségi média| 120 pont

Az email marketing is egy összetett témakör, így nem meglepő, hogy sokaknak kihívást jelent: Milyen szoftvert használj? Hogyan iratkoztasd fel a közönségedet? Hogyan szegmentálj? Mikor és milyen gyakran küldj hírlevelet? Hogy ne kerülj spam-be? Hogyan használd ki az automatizáció előnyeit?

#9
Hírlevél (küldés, feliratkoztatás, küldés gyakorisága, automatizációk) | 118 pont

A lista végén két újabb technikai problémakör, a célzási pontosság és az adatbázis építés szerepel. 

Előbbi esetén a buyer persona meghatározása és a marketing stratégiába való beépítése jelenti a nagy kihívást. Tudni azt, hogy valóban érdekli-e a célközönséget az üzeneted, illetve hogy jó marketing csatornán próbálod-e elérni őket:

#10
Célzási pontosságok: A kialakított marketing stratégia nem mindig igazodik a célközönségemhez! | 117 pont

Utóbbinál pedig a folyamatos adatbázis építés, a meglévő adatok tárolása, frissítése, szűrése, illetve a gyűjtött információk hasznosítása jelenti a gondot:

#11
Adatbázis építés | 109 pont

Végezetül pedig, az élbolytól jelentősen lemaradva, a legkisebb kihívást a szállodák számára ma a marketing stratégia megfogalmazása jelenti. 

Számunkra megnyugtató azt tudni, hogy a stratégia megfogalmazása nem okoz akkora gondot. Hiszen a szállodai célok, a célközönségek, a digitális csatornák ismerete nélkül az online marketinged alapjaiban rendülne meg:

#12
Nem látom egyben a teljes marketing koncepciót, nehéz megfogalmazni az egyértelmű stratégiát! | 84 pont

MEGOLDÁS A MARKETINGES KIHÍVÁSOKRA

Az itt felsorolt témák többségére a HotelHood és a Morgens csapat tagjai közösen adnak választ az elkövetkező hetekben, hónapokban részletesen kifejtett tematikus cikkek formájában.

Ezek közül párat már most is megtalálhattál a cikk olvasása közben, és folyamatosan töltjük fel az újabb megoldásokat ebbe a cikkbe.

Még egyszer köszönjük neked, ha te is részt vettél a kérdőív kitöltésében!  

Ha nem, akkor is bízunk benne, hogy hasznosnak fogod találni a szállodai marketing kihívásokra adott tanácsainkat, ötleteinket!

További blogcikkeink a témában:

2023. május 31-én vége az árparitásnak

2023. május 31-én vége az árparitásnak

Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy nincs többé paritási kötelezettséged és végre te döntheted el szabadon, hogy hogyan árazod a szobáidat a különböző OTA oldalakon? Nem, ez nem költői kérdés volt, ugyanis az Európai Bizottság május 10-én elfogadott rendelete* pontosan...

bővebben
Ezek a direkt csatornád legfontosabb mutatószámai

Ezek a direkt csatornád legfontosabb mutatószámai

Még élénken él bennem, amikor a 2000-es évek második felében egy négycsillagos szálloda értékesítési vezetőjeként büszkén készülődtem a tulajdonoshoz az éves beszámolóval. De akármilyen szépek voltak a számok egy valami mindig megkeserítette a beszélgetést: a jutalék....

bővebben

Szálloda típus szerint

Városi szállodák

Resort szállodák

Szállodaláncok

Módszer szerint

Google és Facebook hirdetéskezelés

Hotel weboldal perszonalizáció

Email marketing és automatizáció