Engedd meg, hogy rögtön az elején lelőjük a poént: mindkettőt. A két típus ugyanis más-más helyzetben fog jól jönni. Nézzük, mit jelentenek a fogalmak, és milyen eseményeket érdemes „megünnepelni” egy hírlevéllel!

Mit jelent a klasszikus hírlevél?

Azt, amire a „hírlevél” szó hallatán gondolsz: kiküldesz egy ajánlatot, hírt, újdonságot a listád egészének vagy egy szegmensnek. A levél tartalma általános, a címzettek közül nagyjából mindenkit érint a dolog. Jellemzően 20% megnyitási és 4% átkattintási arányt lehet vele elérni.

Mit jelent az esemény alapú hírlevél?

Amikor a hírlevélszoftverben egy beállított eseményhez egy automatizált levelet küldesz. Ez nagyon személyes is tud lenni, arra utal, hogy odafigyelsz a követőidre, és fontosak számodra a közös „ünnepek” vagy évfordulók, esetleg megtiszteled a születésnapján, névnapján. Ezeknek – egy egyedi ajánlattal párosítva – nagy marketing-ereje lehet. Személyre szabott, meg lehet vele szólítani a címzettet, ezért jobb eredményeket lehet vele elérni: jellemzően 50% a megnyitási és 10% a kattintási arány.

A leggyakoribb esemény-alapú hírlevelek:

  • Évforduló: „Gratulálunk, X éve iratkoztál fel a hírlevelünkre, engedd meg, hogy ezt megünnepeljük egy X% kedvezménnyel!” Ez az évek függvényében változhat is, az első évfordulón 10, a másodikon 20%, stb… Az már rajtad múlik, hogy bevállalod-e a 10. évfordulót;)
  • Születésnap, névnap: A külföldi hírlevélszoftverek többsége nem ismeri a névnap fogalmát, ezt lehet, hogy manuálisan kell beállítani, de születésnapra szinte mindenhol tudsz automatizált levelet készíteni. Ebben lehet foglalás esetén egy kis ajándék, például sütemény vagy pezsgő bekészítése.
  • Elhagyott kosár: A fejlettebb rendszerek képesek lekövetni, ha valaki megnézett egy ajánlatot, esetleg kosárba is tette, de végül nem foglalta le. Erről pár nap elteltével lehet egy emlékeztetőt küldeni, esetleg egy különleges ajánlattal megfűszerezve.
  • Régi ismeretség felújítása: Ha valaki rég járt az oldalon, esetleg mostanában nem nyitotta meg a hírleveleket, lehet küldeni neki egy óvatos érdeklődést, hogy mi ennek az oka. Azért mondtam, hogy óvatos, mert itt kettős az érzés, hiszen a feliratkozó úgy érezheti, hogy „megfigyeled”. Érdemes felhívni a figyelmét egy ajánlatra, amit esetleg nem látott, vagy ami hamarosan lejár, de mivel nem nyitotta meg a hírlevelet, ezért biztosan nem találkozott vele.

Kevésbé ismert események – ha ezt beveted, megelőzöd a konkurenciát!

  • OTA foglalók „újramelegítése”: Akikről tudod, hogy korábban OTA oldalakon foglaltak, azokat érdemes fél évvel vagy egy évvel később megkeresni egy különleges ajánlattal, kiemelve, hogy miért előnyösebb közvetlenül nálad foglalni.
  • Korábbi vendégek megünneplése: Ha valaki például pont egy évvel ezelőtt járt nálad, neki is küldhetsz egy emlékeztetőt, hogy jöjjön el újra! Sőt, ha tudod, hogy esetleg évfordulót ünnepelt nálad, vagy születésnapot, akkor biztosan jól fog neki esni, ha emlékszel erre…

Az esemény-alapú hírlevelekkel nem csak a figyelmet tudod jobban felkelteni és megragadni, de arra is jók, hogy optimalizáld a folyamataidat. Például, ha valaki nem nyitja meg a leveleket, és a „régi ismertség felújítása” leveledre sem reagál, akkor felajánlhatod neki, hogy iratkozzon át egy másik, őt jobban érdeklő szegmensbe, vagy iratkozzon le. Szomorú, de ha nem olvassa a leveleket és nem foglal, akkor csak a pénzedet viszi… 

Szálloda típus szerint

Városi szállodák

Resort szállodák

Szállodaláncok

Módszer szerint

Google és Facebook hirdetéskezelés

Hotel weboldal perszonalizáció

Email marketing és automatizáció