Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy nincs többé paritási kötelezettséged és végre te döntheted el szabadon, hogy hogyan árazod a szobáidat a különböző OTA oldalakon?
Nem, ez nem költői kérdés volt, ugyanis az Európai Bizottság május 10-én elfogadott rendelete* pontosan ezt teszi lehetővé azzal, hogy nem engedi az OTA szerződésekben az árparitási kötelezettség előírását.
A rendelet 2022. június 1-én lépett hatályba, vagyis ettől a naptól kötelező alkalmazni minden EU tagállamban.
Van azonban egy egy éves átmeneti időszak azokra a szerződésekre vonatkozóan, amelyek 2022. május 31-én már hatályban voltak.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
2022. május 31-én már hatályban lévő OTA szerződéseknél
Ha május 31-én érvényes/hatályos szerződésed volt OTA-val, ami tartalmaz árparitás klauzulát, akkor az árparitás kötelezettséged a szerződés megszűnéséig, de legkésőbb 2023. május 31-ig hatályban marad.
Ilyenkor a szerződést egyoldalúan módosítani nem tudod, csak közös megegyezéssel van erre lehetőség, de kétséges, hogy ebbe bármelyik OTA önként belemenne.
Megpróbálhatod a szerződést az abban foglalt feltételek szerint felmondani és egy új szerződést kötni, ami már nem tartalmazhat árparitás előírást.
Ha ez utóbbit nem mered megkockáztatni, 2022. május 31. után az árparitási kötelezettséged az EU rendelet értelmében akkor is megszűnik, akár szeretné ezt az OTA, akár nem!
2022. június 1. után megkötött szerződéseknél
A 2022. június 1-t követően megkötött vagy hatályba lépő szerződésekre már kötelező az uniós rendelet alkalmazása, vagyis az OTA nem alkalmazhat semmi olyan rendelkezést, paritás klauzulát a szerződésben, ami a szabad ármegállapítás jogát megtiltaná a szállodának.
További blogcikkeink a témában:
Ha lemaradtál az idei BookDirect MeetUp-ról, van a számodra pár hasznos videónk
Két év kényszer pihenő után idén végre ismét megrendezésre került a BookDirect MeetUp, az egyetlen olyan hazai szállodai konferencia, ami kizárólag a közvetlen foglalások erősítését célzó marketing, értékesítési és revenue megoldásokkal foglalkozik. Nagy öröm...
Ezek a direkt csatornád legfontosabb mutatószámai
Még élénken él bennem, amikor a 2000-es évek második felében egy négycsillagos szálloda értékesítési vezetőjeként büszkén készülődtem a tulajdonoshoz az éves beszámolóval. De akármilyen szépek voltak a számok egy valami mindig megkeserítette a beszélgetést: a jutalék....
Tudtad, hogy már ingyen is értékesítheted a szállodai szobáidat a Google keresőben?
Mit érdemes tudni az új ingyenes szállodafoglalási linkről? A Google ingyenes szállodafoglalási link (Google free booking link) tavalyi bevezetése előtt csak fizetett formában lehetett a Google Hotel Ads hirdetéseken keresztül közvetlen forgalmat terelni a szálloda...
Szálloda típus szerint
Városi szállodák
Resort szállodák
Szállodaláncok
Módszer szerint
Google és Facebook hirdetéskezelés
Hotel weboldal perszonalizáció
Email marketing és automatizáció
Legutóbbi hozzászólások