Sok szálloda esik abba a hibába, hogy csak arra összpontosít, hogy minél több forgalmat tereljen az oldalra. Miközben az is éppen ilyen fontos lenne, hogy 100 látogatóból ne csak 1 foglaljon. 

Hiszen, ha megduplázod a foglalók számát, vagyis 100-ból ketten foglalnak, akkor úgy tudsz több bevételt elérni, hogy közben nem kell több látogatót terelni az oldalra, vagyis nem kell kétszer annyit költeni hirdetésekre. Ezt jelenti a konverzió optimalizálás.

A HotelHood és a Morgens a konverzió optimalizálásra, mint az egyik legégetőbb szállodai marketing kihívásra válaszul összegyűjtött 17+1 hasznos tippet, hogy hogyan növelheted a konverziókat szállodád weboldalán.

De mielőtt belecsapunk, először nézzünk meg pár alapfogalmat:

Mit jelent a konverzió? 

Konverzió lehet bármilyen cél, amit szeretnénk, hogy a látogató a weboldalon végrehajtson. 

Szálloda esetén ez leggyakrabban ajánlatkérés vagy online foglalás. De lehetnek egyéb fontos célok is, mint például regisztrálás, hírlevél feliratkozás, kapcsolatfelvétel, vagy akár egy pdf anyag letöltése. 

 

Mit jelent a konverziós arány?

A konverziós arány alatt azt értjük, hogy az összes látogatóhoz viszonyítva, hány százalék az, aki valamilyen konverziót végrehajt az oldalon. Ha a fenti példánál maradva, azt látjuk, hogy 100 látogatóból mindössze 1 foglal (1/100*100), akkor 1%-os konverziós arányról beszélünk. 

Természetesen minél magasabb a konverziós arány, annál jobb. Hiszen 2%-os konverziós aránynál 100 látogatóból már 2 foglalás lesz.

 

17 + 1 tipp a szállodai konverzió optimalizálásra


#1 A weboldal és a foglalási motor is legyen mobilbarát

Bár már a csapból is ez folyik, mégis sokszor látni szállodai weboldalakat, amik nincsenek mobilra optimalizálva, holott a szálláskeresők átlag 60%-a mobil eszközről böngészik. A Google Analytics fiókodba belépve, a Közönségek/Mobil/Áttekintés menü alatt megnézheted, hogy a te esetedben mekkora ez az arány.

Másik fontos szempont, hogy a Google a mobil kereséseknél előnyben részesíti azokat az oldalakat, amik mobilbarátak. Ha biztosra akarsz menni, hogy a weboldalad mobilbarát, akkor itt leellenőrizheted: https://search.google.com/test/mobile-friendly


#2 Ellenőrizd a weboldal betöltési sebességét

Ahogy a lenti grafikából is látszik, különböző tanulmányok bizonyítják, hogy a gyors oldalbetöltés javítja a konverziós arányt.

oldalbetöltés-konverzióra-gyakorolt-hatása

Ezért érdemes megvizsgálnod, hogy a te weboldaladnak ezen a téren van-e még hova fejlődnie.

Az oldalbetöltés sebességének ellenőrzésére remek ingyenes eszközök állnak rendelkezésre, mint például a Google PageSpeed Insight, vagy a WebPageTest.

#3 Emeld ki a közvetlen foglalás előnyeit

A Google és a Cornell Egyetem közös kutatása kimutatta, hogy az OTA oldalakon szállást keresők 65%-a felkeresi a szálloda weboldalát is foglalás előtt. 

Ha ezeknek a látogatóknak jobb feltételeket tudsz ajánlani, mint amit az OTA oldalon megkapnak, akkor máris megspórolhatod a jutalékot. 

Ezért fontos, hogy legyen neked is közvetlen foglalási előnyöd. Ez lehet korai érkezés, késői elutazás, ingyenes szolgáltatás (pl.: parkolás, reggeli), árkedvezmény vagy akár egy egyedi ajánlat, ami csak nálad érhető el.

#4 Használj egyedi landing oldalakat

Ha hirdetésekkel (vagy egyéb külsős linkekről) forgalmat terelsz az oldaladra, akkor mindig vedd a fáradságot, hogy az adott hirdetésnek megfelelő tartalomra, azaz egyedi landing oldalra irányítsd a látogatót.

Ne várd el tőle, hogy neki kelljen megkeresnie azt az ajánlatot a weboldaladon, amiről a hirdetés szólt, mert ha egyszerűen csak a főoldalra “dobod be”, akkor nagy valószínűséggel keresés nélkül kilép az oldalról.

#5 Adj kellő hangsúlyt a vendégvéleményeknek

Miért fontosak a vendégvélemények? Íme pár beszédes számadat:

  • az online szálláskeresők 96%-a megnézi a vendégvéleményeket foglalás előtt
  • az utazók 12x hitelesebbnek értékelik a vendégvéleményeket, mint a szálloda marketing kommunikációját
  • a foglalók 63%-kal nagyobb eséllyel választanak olyan szállást, ami jó értékeléseket kap

Ha a te szállodád átlagon felüli értékeléseket kap, akkor hatalmas hiba lenne részedről ezeket nem kiemelni a weboldalon. Néhány eszköz, ami ebben a segítségedre lehet: ReviewPro, TripAdvisor widget vagy az Elfsight 

#6 Tartsd rendben a fotógalériát

Figyelj arra, hogy a fotó és videó galéria már a menüből könnyen elérhető legyen, a képek pedig mindig aktuálisak. 

Fontos, hogy a saját oldalon legalább annyi fotó szerepeljen, mint az OTA oldalakon. Kerüld el, hogy a leendő vendégednek az OTA oldalán kelljen további képek után kutakodnia, mert így könnyen elveszítheted. Ez vonatkozik a szobafotókra is.

Érdemes a fotógaléria aktualizálásánál a szezonalitást is figyelembe venni, és az évszaknak megfelelően cserélni pár fotót (pl. télen havas szálloda külső, feldíszített karácsonyfa, nyáron medencés ház külső, stb).

#7 Népszerűsítsd legjobb ajánlataidat

A promóciók, különleges ajánlatok kiemelése a vendégszerzés egyik hatékony módja. Az igazán profik pedig ezt úgy tökéletesítik, hogy nem ugyanazt az ajánlatot mutatják például a családosoknak mint a nyugdíjas vendégkörnek, hanem minden látogatónak személyre szabják a tartalmat. Ennek köszönhetően az ajánlatok konverziós aránya tovább javul.

Ehhez egy olyan szoftverre van szükséged, amivel figyelni tudod a látogatók viselkedését a weboldalon, mint például a HotelHood személyre szabott megoldása.

#8 Egyszerűsítsd az űrlapokat

Valószínűleg nem árulunk el nagy titkok azzal, hogy minél több adatot kérsz a vendégtől az ajánlatkérő vagy a foglalási űrlapon, annál kisebb az esélye, hogy be is fejezi a kitöltést. 

A Hubspot felmérése szerint az ötnél több mezőből álló űrlapnál már szinte konstansan romlik az űrlap kitöltés konverziós aránya.

konverziós arány űrlap mező

Nem minden esetben lehet persze 5 alatt tartani a bekért adatok számát, de látva, hogy akár már 1 felesleges adat is rontja a konverziódat, mindenképp érdemes leellenőrizned, hogy minden adatra feltétlenül szükség van-e. 

Az űrlapoknál tovább javítja a konverziós arányt, ha előre kitöltve jelennek meg azok az adatmezők, amiket már korábban megadott a vendég. 

#9 Iratkoztassd fel az érdeklődőket a hírleveledre

A weboldal látogatók többsége nem foglalni jön az oldaladra. Ők még csak érdeklődnek, árakat ellenőriznek. Fontos, hogy őket ne hagyd úgy távozni az oldalról, hogy ne próbálnád megszerezni az email címűket, hogy később még ösztönözhesd a foglalásra.

Erre egy apró trükk, hogy az ajánlatkérő formon és online foglaláskor is használsz egy feliratkoztató boxot, amivel egy kattintással fel lehet iratkozni. 

Persze ennél sokkal kifinomultabb megoldások is vannak hírlevél feliratkozók gyűjtésére 🙂

#10 Az árak és a foglalás legyen minden oldalon egy kattintással elérhető

Az árakat jellemzően a látogatók 30-45%-a szokta megtekinteni. Érdemes a google analitikában leellenőrizned, hogy ez az arány a te esetedben se legyen sokkal kisebb. Ha mégis, akkor könnyen előfordulhat, hogy az oldalon a foglalási gomb nem elég prominens.

A foglalási gomb szövegezésénél pedig legyél tekintettel arra, hogy nem minden látogató érkezett rögtön foglalási szándékkal az oldalra, ezért a FOGLALÁS szó önmagában őket elriaszthatja. Helyette használd inkább az ÁRAK ELLENŐRZÉSE, vagy az ÁRAK ÉS FOGLALÁS szöveget.

#11 Tartsd mindig rendben az árparitásod

A mai, árösszehasonlító oldalak uralta online világban semmi sem veszélyezteti jobban a közvetlen foglalásaidat, mint ha az egyik OTA olcsóbban árulja a szobádat, mint te a saját weboldaladon.

Nincs olyan tudatos vendég ma, aki ne csapna le rögtön egy alacsonyabb árra azonos feltételek mellett. Vagyis, ha komolyan szándékodban áll növelni a közvetlen foglalások számát a weboldaladon, addig bele se kezdj, amíg az árparitásod nincs rendben. 

#12 Az ár tartalma és a feltételek legyenek mindig egyértelműek

Figyelj arra, hogy az átlag felhasználó számára is könnyen megtalálható legyen, hogy pontosan milyen szolgáltatásokat tartalmaz az ár vagy a csomag. Az ár ÁFA és IFA tartalma, illetve annak mértéke is legyen egyértelműen feltűntetve. Ugyanúgy a foglalási restrikciók és a lemondási feltételek (pl. minimum 3 éj tartózkodás, ingyenes lemondás határideje).

Ebben az OTA-k különösen élen járnak, úgyhogy erre neked is tekintettel kell lenned.

#13 Ne terheld a látogatót túl sok választási lehetőséggel

Az emberi psziché sajátossága, hogy minél több opcióból kell választanunk, annál inkább elbizonytalanodunk a helyes döntést illetően. Ezért az ajánlatok és árak esetén is vedd figyelembe azt az alapelvet, hogy a kevesebb az több!

Ne használj túl sok terméket és csomagajánlatot, mert csak frusztrálni fogod a vendéget azzal, hogy megnehezíted és meghosszabbítod számára a döntést.

#14 Tedd egyértelművé, hogy mit értesz gyerek alatt 

A gyerekekre vonatkozó mezőnél mindig szerepeljen a korhatár is, ne a vendégnek kelljen utána járnia, hogy az ő gyereke még gyereknek számít-e. 

Gyakran ad reklamációra okot, ha utólag az ajánlatadásnál, vagy akár a helyszínen derül ki a félreértés.

#15 A “Nincs elérhető szoba” dilemma

Nincs annál frusztrálóbb, ha egy foglalásra kész vendég azt az üzenetet kapja a keresést követően, hogy “Sajnos nincs elérhető szobánk”. Érdemes megvizsgálni, hogy milyen gyakran és milyen okból jelenik meg ez az üzenet. 

Ha teltház miatt kapta a vendég ezt az üzenetet, akkor nem igazán van mit tenni, azon kívül, hogy alternatív időpontot (lánc esetén alternatív szállodát) ajánlasz fel.

Ha viszont termék vagy csomagár restrikció az elutasítás oka, esetleg a szoba férőhely kapacitása, akkor érdemes felülvizsgálni, hogy a restrikciót továbbra is fent akarod tartani, vagy a kétágyas szobákat lehet-e pótággyal akár 3 fősre is bővíteni. 

#16 Használj exit popupot a foglalás nélkül távozók megnyerésére

Tudtad, hogy átlagban 10-ből 7 megkezdett foglalást végül nem fejeznek be? Ez egy elég megdöbbentő szám, de megfelelő ösztönzőkkel és sürgető üzenetekkel nagymértékben javíthatsz ezen az arányon.

Az intelligens popup rendszerek képesek beazonosítani azokat a látogatókat, akik foglalás nélkül távoznának az oldalról, így a megfelelő üzenet (pl.: határidős kedvezmény, ajándék szolgáltatás, “foglalás mentése” opció felajánlása) segít neked visszaterelni őket a foglalásra.

#17 Nyerd el látogatóid hűségét törzsvendég programmal

Valószínűleg te is sokkal több pénzt és energiát fordítasz arra, hogy új vendégeket szerezz, miközben az elégedett vendégből visszatérő ügyfelet csinálni sokkal gazdaságosabb és egyszerűbb.

Az utazók 82%-a szereti és használ is hűségprogramot, ráadásul a hűségprogramban részt vevő vendégek 45%-a nagyobb valószínűséggel választja az adott szállodát a versenytársakkal szemben.

Ha RoomSome foglalási motort használsz, és nincs még saját hűségprogramod, akkor érdemes megnézned a Morgens RoomSome Loyalty programját

 

+1 Email marketingezz

Túlságosan elhanyagolt terület a szállodai marketingen belül az email marketing, annak ellenére, hogy a mai napig az egyik legolcsóbb és legjövedelmezőbb (átlagban 38x megtérülés) marketing eszköz.

Ez különösen igaz akkor, ha a feliratkozókat nem csak ömlesztve gyűjtöd, hanem érdeklődésük szerint szegmentálod és személyre szabott üzeneteket küldesz nekik. A megfelelően szegmentált és perszonalizált emailekkel 14,3%-kal jobb megnyitás és 100,9%-kal jobb átkattintás érhető el.

Célzott és viselkedés alapon automatizált emailek pedig akár 6x több bevételt szerezhetsz.

Hogyan tovább?

Első lépésként kezd azzal, hogy megnézed, most milyen a weboldalad konverziós aránya, vagyis, hogy 100 látogatóból átlagosan hány százalék foglalt mondjuk az elmúlt 1 évben. (Mert mindig a saját konverziós arányodhoz képest érdemes a fejlődést nyomon követned.)

Következő lépésként nézd át újra egyesével a fent felsorolt tippeket, és válaszd ki azokat, amik szerinted a te szállodád esetében a legnagyobb eredményt hozhatják. 

Másodsorban pedig azokat, amiket a leggyorsabban megvalósíthatónak tartasz. 

Végül pedig sorold hátrébb azokat, amik kisebb hatással vannak és csak nagyon sokára megvalósíthatók.

Majd az így kapott sorrendben haladj a kivitelezéssel, és figyeld, hogy milyen eredményeket tudsz elérni a konverziós arány javításában.

Ha pedig további segítségre van szükséged, kérj egy honlap auditot vagy foglalj időpontot ingyenes (online) konzultációra közvetlen foglalási szakértőnkkel:

További blogcikkeink a témában:

2023. május 31-én vége az árparitásnak

2023. május 31-én vége az árparitásnak

Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy nincs többé paritási kötelezettséged és végre te döntheted el szabadon, hogy hogyan árazod a szobáidat a különböző OTA oldalakon? Nem, ez nem költői kérdés volt, ugyanis az Európai Bizottság május 10-én elfogadott rendelete* pontosan...

bővebben
Ezek a direkt csatornád legfontosabb mutatószámai

Ezek a direkt csatornád legfontosabb mutatószámai

Még élénken él bennem, amikor a 2000-es évek második felében egy négycsillagos szálloda értékesítési vezetőjeként büszkén készülődtem a tulajdonoshoz az éves beszámolóval. De akármilyen szépek voltak a számok egy valami mindig megkeserítette a beszélgetést: a jutalék....

bővebben

Szálloda típus szerint

Városi szállodák

Resort szállodák

Szállodaláncok

Módszer szerint

Google és Facebook hirdetéskezelés

Hotel weboldal perszonalizáció

Email marketing és automatizáció