Tudtad, hogy a legtöbb szálláshely rosszul csinálja az email marketinget? Könnyen lehet, hogy te is beleestél már ebbe a hibákba. Ne aggódj, ha magadra ismersz, hiszen mai írásom pont abban segít, hogyan kerüld el ezeket – és legyél sokkal jobb, mint a többiek!

A szálláshelyek email marketingjének 5 leggyakoribb hibája

1. Megírod, majd elküldöd a leveleket

Mielőtt bármit is kiküldesz, elolvasod még egyszer, ugye? És ha igen, ezt hol teszed? A szerkesztőfelületen? Ha igen, akkor nagy lehetőséget hagysz ki!

Sokkal jobb – és a legtöbb hírlevélszoftver képes erre – ha küldesz magadnak egy teszt emailt. Így a postaládádban fog megjelenni, pont olyan formátumban, ahogy az olvasóid is kapják. 

  1. Olvasd végig, vagy akár olvastasd el valakivel a szöveget még egyszer: más környezetben könnyebb észrevenni az elütéseket, apró hibákat, mint azon a felületen, ahol dolgoztál.
  2. Ellenőrizd a linkeket is, hogy valóban jó helyre mutatnak és megnyílnak-e.
  3. Nézd meg a képeket, hogy megjelennek-e. Ha úgy van beállítva a levelezőszoftver, hogy nem töltődnek be, akkor megfelel a szöveg, ami helyette feltűnik, vagy csak valami halandzsa?

Ezzel máris sok hibát elkerülhetsz.

2. Mindig egyforma leveleket küldesz

Jobb, ha néha megtöröd a mintákat, és még jobb, ha eleve változatosan kommunikálsz!

Ha mindig csak híreket küldesz, most küldj egy kérdést, amire válaszolni lehet. Ha mindig van ajánlat a leveledben, most küldj csak egy programajánlót. Ha mindig szöveget küldesz, most küldj egy videót.

Variáld a leveleidet, tedd változatossá és érdekessé őket, hogy az olvasóid mindig kíváncsian nyissák meg; vajon most mi lesz benne?

3. Túl szép hírleveleket küldesz

A legtöbb hotel hírlevele gyönyörű, színes, dizájnos, sok képpel, szövegboxokkal, akár magazin minőségű tördeléssel. De nem kell mindig ilyennek lenni: sokszor hatékonyabb egy egyszerű, szöveges email, amiben nincs semmi extra, csak a tartalom.

A szöveges hírlevél azért is jobb, mert biztos, hogy helyesen jelenik meg minden eszközön, minden levelezőrendszerben, és nincs probléma amiatt, ha nem töltődnek be a képek.

4. Túl sokat beszélsz magadról

Minden szentnek maga felé hajlik a keze – ahogy minden szolgáltatónak és minden olvasónak is. Az énközpontú kommunikáció az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetsz a marketinged során, hiszen az olvasót általában nem az érdekli, hogy te mit kínálsz, hanem az, hogy ez miért lesz jó neki. Legközelebb, ha hírlevelet írsz, vedd elő a szövegszerkesztőd kiemelés funkcióját, és jelölj meg pirossal minden olyan mondatot, ami rólad szól, zölddel pedig minden olyat, ami az olvasódról! Ha túlnyomórészt pirosakat látsz, akkor érdemes ezeket az üzeneteket átfogalmazni, átforgatni. 

Például: 

„Szállodánk wellness részlegében 3 különböző medencével rendelkezünk…“

helyett:

„Hideg- és melegvizes, valamint gyerekmedencével várunk téged és családodat, így mindenki talál nálunk olyat, ahol jól érezheti magát!“

5. Nem dolgozol együtt velünk

Rendszeresen izgalmas, érdekes, változatos hírleveleket küldeni, ráadásul szegmensekre szabottan nem nehéz feladat, de tény, hogy időigényes. De pont azért vagyunk mi, hogy segítsünk! Ránk bízhatod a tervezést, sőt, a szövegek megírását is, így neked nem lesz más dolgod, csak kiküldeni őket, majd a statisztikában örömmel nézni a folyamatosan javuló eredményeket. Kérj ingyenes konzultációt és beszéljük meg, hogyan tudunk segíteni! 

A legtöbb hotel sok hibát követ el marketingje során, de éppen ezért nagyon könnyű kitűnni a tömegből. Ha a fenti 5 pontra odafigyelsz, máris sokat javíthatsz a kommunikációdón!

Szálloda típus szerint

Városi szállodák

Resort szállodák

Szállodaláncok

Módszer szerint

Google és Facebook hirdetéskezelés

Hotel weboldal perszonalizáció

Email marketing és automatizáció