Mit érdemes tudni az új ingyenes szállodafoglalási linkről?

A Google ingyenes szállodafoglalási link (Google free booking link) tavalyi bevezetése előtt csak fizetett formában lehetett a Google Hotel Ads hirdetéseken keresztül közvetlen forgalmat terelni a szálloda saját foglalási rendszerébe. 

Mostantól azonban úgy is megjelenhet a szállodád árral a Hotel Ads találati listákban, ha nem fizetsz érte, igaz csak a fizetett hirdetések alatt:

Google booking link / szállodafoglalási link

És bár elméletben ez így nagyon jól hangzik, a gyakorlatban azért van két igencsak fontos előfeltétele annak, hogy a szállodád ingyen meg tudjon jelenni a szállodai keresés találati listájában.

1. Érvényes Google cégprofil

Először is, kell, hogy legyen a szállodádnak saját validált Google cégprofilja (Google Business Profile). Ez az az adatlap, ami a szálloda nevére keresve megjelenik a Google találati lista jobb oldalán és a Google Térképen.

Szállodai Google cégprofil


Ez azért manapság már a legtöbb szállodánál alap, ha neked még sincs saját Google adatlapod, akkor ide kattintva, könnyen létrehozhatod:

https://www.google.com/intl/hu_hu/business/

Fontos azonban, hogyha egyszer beállítottad a cégprofilodat rendszeresen tartsd is karban, frissítsd a képeket, a szolgáltatásokat, kezeld a vendégvéleményeket.

2. Integrációs partner vagy közvetlen Google integráció

Ha te már használsz Google szállodabemutató hirdetéseket, akkor ez pipa, viszont ha korábban még nem hirdetted a szállodádat a Google Hotel Ads-ben akkor számodra ez lesz a valamivel keményebb dió.

Itt két lehetőséged van. 

Az egyik, hogy egy hivatalos integrációs partneren keresztül csatlakozol a Google rendszeréhez. SabeeApp és D-Edge channel menedzsert használó szállodák előnyben, ők ketten ugyanis már hivatalos integrációs partnerek. De rajtuk kívül még 190+ partnerből lehet szemezgetni. Lehet, hogy a te channel vagy property menedzsered is köztük van:
https://travel.google/partners/hotels/find-a-partner/  (használd a “connectivity partner” szűrőt)


Ha nem vagy ilyen szerencsés, és nem ismersz egyet sem a lehetséges integrációs partnerek közül, akkor még mindig fennáll az a lehetőség, hogy egy direkt integráció kiépítése kapcsán közvetlenül felvedd a kapcsolatot a Google csapatával ezen az űrlapon keresztül: 

https://docs.google.com/forms/d/1q5m3oR4SLavARuhs90zP11Ef2Jun_fPs3KhB44z3UFQ/viewform?edit_requested=true

 

Mit várhatunk az ingyenes booking linktől?

A Google az elmúlt években komoly hangsúlyt fordított a szállodai keresések optimalizálására, és azon belül is a szállodai direkt értékesítési lehetőségek bővítésére. 

Idén tavasztól például már ki is bővítették az ingyenes booking link megjelenéseket. Már nem csak a cégprofil adatlapon, a Hotel Ads fizetett hirdetések alatt, de a desztinációs keresések (pl.: budapesti szálloda) találati listájában és a google térképen is működik. 

Az eddigi nemzetközi szállodai tapasztalatok alapján a foglalások átlagosan 4-5%-a realizálódik ezen a csatornán keresztül. Ami azt jelenti, hogy ezek után a foglalások után már biztosan nem kell jutalékköltséget fizetned. 

A direkt csatornád számára ez a megoldás egy újabb lehetőséget jelent, hogy felvedd a harcot a szállásközvetítőkkel, és nemcsak jutalékmentesen, de hirdetési költségek nélkül értékesítsd a szobáidat a Google felületein.

További blogcikkeink a témában:

2023. május 31-én vége az árparitásnak

2023. május 31-én vége az árparitásnak

Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy nincs többé paritási kötelezettséged és végre te döntheted el szabadon, hogy hogyan árazod a szobáidat a különböző OTA oldalakon? Nem, ez nem költői kérdés volt, ugyanis az Európai Bizottság május 10-én elfogadott rendelete* pontosan...

bővebben
Ezek a direkt csatornád legfontosabb mutatószámai

Ezek a direkt csatornád legfontosabb mutatószámai

Még élénken él bennem, amikor a 2000-es évek második felében egy négycsillagos szálloda értékesítési vezetőjeként büszkén készülődtem a tulajdonoshoz az éves beszámolóval. De akármilyen szépek voltak a számok egy valami mindig megkeserítette a beszélgetést: a jutalék....

bővebben

Szálloda típus szerint

Városi szállodák

Resort szállodák

Szállodaláncok

Módszer szerint

Google és Facebook hirdetéskezelés

Hotel weboldal perszonalizáció

Email marketing és automatizáció