Mit érdemes tudni az új ingyenes szállodafoglalási linkről?
A Google ingyenes szállodafoglalási link (Google free booking link) tavalyi bevezetése előtt csak fizetett formában lehetett a Google Hotel Ads hirdetéseken keresztül közvetlen forgalmat terelni a szálloda saját foglalási rendszerébe.
Mostantól azonban úgy is megjelenhet a szállodád árral a Hotel Ads találati listákban, ha nem fizetsz érte, igaz csak a fizetett hirdetések alatt:
És bár elméletben ez így nagyon jól hangzik, a gyakorlatban azért van két igencsak fontos előfeltétele annak, hogy a szállodád ingyen meg tudjon jelenni a szállodai keresés találati listájában.
1. Érvényes Google cégprofil
Először is, kell, hogy legyen a szállodádnak saját validált Google cégprofilja (Google Business Profile). Ez az az adatlap, ami a szálloda nevére keresve megjelenik a Google találati lista jobb oldalán és a Google Térképen.
Ez azért manapság már a legtöbb szállodánál alap, ha neked még sincs saját Google adatlapod, akkor ide kattintva, könnyen létrehozhatod:
https://www.google.com/intl/hu_hu/business/
Fontos azonban, hogyha egyszer beállítottad a cégprofilodat rendszeresen tartsd is karban, frissítsd a képeket, a szolgáltatásokat, kezeld a vendégvéleményeket.
2. Integrációs partner vagy közvetlen Google integráció
Ha te már használsz Google szállodabemutató hirdetéseket, akkor ez pipa, viszont ha korábban még nem hirdetted a szállodádat a Google Hotel Ads-ben akkor számodra ez lesz a valamivel keményebb dió.
Itt két lehetőséged van.
Az egyik, hogy egy hivatalos integrációs partneren keresztül csatlakozol a Google rendszeréhez. SabeeApp és D-Edge channel menedzsert használó szállodák előnyben, ők ketten ugyanis már hivatalos integrációs partnerek. De rajtuk kívül még 190+ partnerből lehet szemezgetni. Lehet, hogy a te channel vagy property menedzsered is köztük van:
https://travel.google/partners/hotels/find-a-partner/ (használd a “connectivity partner” szűrőt)
Ha nem vagy ilyen szerencsés, és nem ismersz egyet sem a lehetséges integrációs partnerek közül, akkor még mindig fennáll az a lehetőség, hogy egy direkt integráció kiépítése kapcsán közvetlenül felvedd a kapcsolatot a Google csapatával ezen az űrlapon keresztül:
Mit várhatunk az ingyenes booking linktől?
A Google az elmúlt években komoly hangsúlyt fordított a szállodai keresések optimalizálására, és azon belül is a szállodai direkt értékesítési lehetőségek bővítésére.
Idén tavasztól például már ki is bővítették az ingyenes booking link megjelenéseket. Már nem csak a cégprofil adatlapon, a Hotel Ads fizetett hirdetések alatt, de a desztinációs keresések (pl.: budapesti szálloda) találati listájában és a google térképen is működik.
Az eddigi nemzetközi szállodai tapasztalatok alapján a foglalások átlagosan 4-5%-a realizálódik ezen a csatornán keresztül. Ami azt jelenti, hogy ezek után a foglalások után már biztosan nem kell jutalékköltséget fizetned.
A direkt csatornád számára ez a megoldás egy újabb lehetőséget jelent, hogy felvedd a harcot a szállásközvetítőkkel, és nemcsak jutalékmentesen, de hirdetési költségek nélkül értékesítsd a szobáidat a Google felületein.
További blogcikkeink a témában:
Mennyit spórolhatsz jutalékmentes foglalásokkal?
Szállodai körökben jelenleg a legégetőbb topik minden bizonnyal az elképesztő mértékben megnövekedett költségek. Legutóbb a Danubius vezérigazgatók beszéltek arról a Turizmus Cafénak adott interjúban, hogy a szállodavállalat nyári bevételei már kezdik elérni, sőt...
Így NE veszíts foglalásokat a szállodád weboldalán
Újabb SOS teendő vár minden szállodai marketingesre!
A Google bejelentette, hogy 2023 július 1-től a népszerű Universal Analytics webanalitikai rendszer nem fog több adatot gyűjteni a weboldal látogatókról. Helyette az új Google Analytics 4 (GA4) használatát javasolja.
Így növelte előszezoni foglaltságát több mint duplájával a Pálos Resort saját weboldalán keresztül
Szinte minden szálloda értékesítési csatornájának nélkülözhetetlen szereplői az OTA-k. Európai viszonylatban az online foglalások 80-90%-a közvetítőkön keresztül valósul meg. Fontos azonban az egészséges egyensúly helyreállítása a direkt és a közvetítőn keresztül érkező foglalásoknál.
Szálloda típus szerint
Városi szállodák
Resort szállodák
Szállodaláncok
Módszer szerint
Google és Facebook hirdetéskezelés
Hotel weboldal perszonalizáció
Email marketing és automatizáció
Legutóbbi hozzászólások