“Mesebeli panoráma az erdőre, csend, nyugalom, tiszta levegő. Függőágyban lehet olvasgatni, fröccsözni, pihenni, este szarvasokat nézni, éjjel nyugágyból a csillagos eget kémlelni.”
Ez nem más, mint a Pálos Resort. Egy egészen varázslatos, családi üzemeltetésű szálláshely, idilli környezetben, a Keszthelytől kevesebb mint 20 km-re fekvő Zalacsányban, ahol a hamisítatlan vidéki hangulatot modern stílus és kényelem ötvözi.
A Pálos Resort 2018-ban bekerült a 28 legjobb európai szálláshely közé, elnyerve az International Hospitality Awards díját Best Etno Hotel kategóriában.
A szálláshely azzal a céllal kereste meg év elején a HotelHood csapatot, hogy segítsünk nekik az előszezoni forgalom fellendítésében, mindezt elsősorban a szálláshely direkt csatornáján keresztül.
Így a weboldalon megvalósuló közvetlen foglalások révén egyrészt olcsóbban, jutalékköltségek nélkül tudnak több foglalást szerezni, másrészt a közvetlen csatornán keresztül lehetőségük nyílik arra is, hogy szépen felduzasszák a szállás adatbázisukat.
Ez utóbbi különösen fontos jelentőséggel bír a közelgő sütik nélküli marketing világában.
A kampány eddigi eredményei:
Mi a sikeres recept a közvetlen foglalások növelésére?
1. Facebook banner és videóhirdetések
3. Konverzió ösztönzés a weboldalon
A kampány fő célja a konverziónövelés, ezért elsősorban azt a célközönséget szólítjuk meg, aki a konverziós tölcsér közepe, vége felé helyezkedik el, vagyis a leginkább érdeklődik a szálláshely iránt. A konverziós tölcsér elejéről pedig azokra célzunk, akikről tudjuk, hogy éppen utazást terveznek.
Ők lesznek azok, akik a legnagyobb valószínűséggel foglalnak.
Nézzük is át a kampányunk fókuszpontjait lépésről lépésre:
1. Banner- és videóhirdetések utazás iránt érdeklődőknek
Az utazás iránt érdeklődőkre célzott hirdetésekkel azokat az embereket érjük el, akik utazási szándékot mutattak, de még nem döntötték el, hova szeretnének menni.
Ez a fajta hirdetés a konverziós tölcsér elején lévő érdeklődőket célozza, akik még nem feltétlenül ismerik a szállodát. Ugyanakkor őket pont az utazás tervezésekor, vagyis a legjobb pillanatban tudjuk elérni, így a márkaépítés mellett a foglalás esélyét is tudjuk növelni.
2. Keresőhirdetések a szálloda iránt érdeklődőknek
Ma a tipikus online vendégútvonal a keresővel indul. Azon belül is az esetek több mint 90%-ban a Google keresőjével.
Ha itt nem vagy jelen saját hirdetéssel, azok számára, akik már kifejezetten a szállodádra keresnek, akkor jó esetben is csak a negyedik helyen tudsz legelőször megjelenni, az online szállásközvetítők hirdetései után, akik szinte biztosan hirdetnek a szállodád nevére.
A Pálos Resort esetén ezt az első kritikus pontot megfelelő Google kereső hirdetésekkel védtük ki, amikkel az esetek többségében a szálláshely a találati lista élére tud kerülni.
A fenti hirdetés közel 50%-os átkattintási aránnyal fut, vagyis minden második ember aki látja, át is jön a szálláshely oldalára.
A szálláshely különleges jellegéből fakadóan, a saját neves hirdetések mellett a “különleges szállás” köré felépített kulcsszavakra is megjelenik a szállás, ami szintén átlagon felüli, 20%-os átkattintást produkál.
3. Konverzió ösztönzők a szálloda weboldalán
A szálláskeresés során kritikus pont a weboldal, ahol sok szálloda foglalásokat veszít. Még abban az esetben is nehéz dolga van a szállodának, ha a weboldala felhasználó- és egyben mobilbarát is, így bármilyen eszközön könnyen és jól használható.
Ebben az esetben is versenyeznie kell nemcsak a konkurensekkel, hanem az online közvetítőkkel egyaránt. Többet és jobbat kell nyújtania a weboldalnak, ahhoz, hogy a látogató végül ott foglaljon.
A Pálos Resort oldalán az új látogatók, akikről tudjuk, hogy már az árak iránt érdeklődnek az oldalon (Árak, Ajánlatkérés gombra kattintanak), egy Titkos Ajánlatot kapnak. Erre regisztrálva egy 5.000 Ft kedvezményre jogosító kuponnal ösztönözzük őket a foglalásra.
A titkos ajánlat típusú ösztönzők nem csak azért rendkívül hatékonyak, mert növelik a foglalási arányt, hanem azért is, mert pont azokat az értékes vendégeket tudjuk feliratkoztatni a szálloda listájára, akik a legelkötelezettebbek, akik a legnagyobb valószínűséggel fognak foglalni.
A hatékonyságot mutatja, hogy a kampány ideje alatt 3500+ látogató regisztrált a titkos ajánlatra és iratkozott fel a Pálos Resort hírlevelére:
A kupon beváltás arányát növelendő, a regisztrálókat egy emlékeztető sáv segítségével figyelmeztetjük is arra, hogy ne felejtsék el beváltani a kedvezményüket.
Továbbá azokat a látogatókat is próbáljuk foglalásra ösztönözni, akik éppen kilépnének az oldalról. Őket a közvetlen foglalás előnyeivel győzzük meg arról, hogy nézzék meg a szálloda legjobb árait és foglaljanak.
Ezeknek a kilépési szándékra megjelenő popupoknak köszönhetően a Pálos Resort több mint 900 látogatót tudott kattintásra bírni és egy lépéssel közelebb vinni a közvetlen foglaláshoz.
4. Remarketing, azaz a foglalás nélkül távozók meggyőzése
Mi történik azokkal, akik ezek ellenére sem foglalnak? Őket sem engedjük örökre elmenni. Hiszen, lehet, hogy még mindig a döntéshozatali fázisban vannak, vagy egyszerűen csak megzavarta őket valami a böngészésben, de később még visszajönnének és szívesen foglalnának közvetlenül.
Ezekre a célközönségekre Google és Facebook remarketing hirdetéseket futtatunk, ahol más weboldalak böngészése közben tudjuk őket elérni a szálloda ajánlatával.
A remarketing hirdetésekben is a legjobb ár, illetve a legjobb foglalási feltételek kapják a fő hangsúlyt. Ezzel is arra ösztönözzük a látogatókat, hogy közvetlenül a szálláshely weboldalán foglaljanak.
A marketing kampány eredménye
Ahogy a cikkünk elején már láthattad, a stratégiánk bevált, a kampányok kiemelkedő eredményekkel futnak, a foglaltság messze meghaladja az előző évit:
A weboldalon futó ösztönzőknek és a március végén indított hirdetéseknek köszönhetően az előző évhez képest eddig 260%-kal nőtt a foglaltság az előszezonban.
Az áprilisi erős növekedésnél természetesen azt is figyelembe kell vennünk, hogy 2021-ben még érvényben volt az a korlátozás, amely értelmében kizárólag üzleti, gazdasági és oktatási célból fogadhattak utazókat a szálláshelyek. Májusban és júniusban viszont ezek a korlátozások már feloldásra kerültek, a növekedés mértéke ugyanakkor itt is jelentős.
A weboldalon futó feliratkoztató popupból ezidáig 3500 látogató iratkozott fel, ebből 2700 a kampány elmúlt három hónapja alatt.
Az oldal látogatottsága a kampánynak köszönhetően robbanásszerűen megugrott. A mennyiség azonban nem ment a minőség rovására, mivel ezek a látogatók jó minőségi mutatókat produkálnak. Alacsony, 41% a visszafordulási arány (azok aránya, akik az érkezési oldalról léptek ki), a látogatók átlagosan 2 oldalt megtekintenek és több mint egy percet töltenek az oldalon.
Még ennél is jobbak azoknak a látogatóknak a mutatói, akik interakcióba léptek a weboldali ösztönző üzenetekkel. Őket több oldalt néztek meg, és jelentősen – 2 perccel – több időt töltöttek el az oldalon:
Kérdésed van, vagy kipróbálnád a módszert te is?
Ha kérdésed van a kampánnyal kapcsolatban, vagy letesztelnéd a stratégiánkat, akkor foglalj időpontot egy ingyenes konzultációra közvetlen foglalási szakértőnkhöz:
További blogcikkeink a témában:
2023. május 31-én vége az árparitásnak
Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy nincs többé paritási kötelezettséged és végre te döntheted el szabadon, hogy hogyan árazod a szobáidat a különböző OTA oldalakon? Nem, ez nem költői kérdés volt, ugyanis az Európai Bizottság május 10-én elfogadott rendelete* pontosan...
Ha lemaradtál az idei BookDirect MeetUp-ról, van a számodra pár hasznos videónk
Két év kényszer pihenő után idén végre ismét megrendezésre került a BookDirect MeetUp, az egyetlen olyan hazai szállodai konferencia, ami kizárólag a közvetlen foglalások erősítését célzó marketing, értékesítési és revenue megoldásokkal foglalkozik. Nagy öröm...
Ezek a direkt csatornád legfontosabb mutatószámai
Még élénken él bennem, amikor a 2000-es évek második felében egy négycsillagos szálloda értékesítési vezetőjeként büszkén készülődtem a tulajdonoshoz az éves beszámolóval. De akármilyen szépek voltak a számok egy valami mindig megkeserítette a beszélgetést: a jutalék....
Szálloda típus szerint
Városi szállodák
Resort szállodák
Szállodaláncok
Módszer szerint
Google és Facebook hirdetéskezelés
Hotel weboldal perszonalizáció
Email marketing és automatizáció
Legutóbbi hozzászólások