2023 lesz az utolsó év, amikor a marketingesek szabadon használhatnak még sütiket (3rd party cookie-kat), ugyanis 2024-ben teljesen beköszönt a “sütik nélküli világ”. 

A Safari és a Firefox böngészők már korábban kizárták ezek használatát, a Google legfrissebb bejelentetése szerint pedig 2024 második felétől – a hazánkban legelterjedtebb böngészőből – a Chrome-ból is kivezeti az úgynevezett harmadik feles sütik (3rd party cookies) elhelyezésének a lehetőségét. 

Ez a változás alapjaiban változtatja meg az eddig megszokott és bevált online hirdetési gyakorlatot, amire időben fel kell készülnie minden szállodának.

A felkészülést halogató, vagy elmulasztó szállodák ugrászszerűen emelkedő hirdetési büdzsékkel, vagy azonos büdzsé mellett drasztikusan romló eredményekkel számolhatnak. 

A jó hír, hogy van megoldás, és nem is vagy elkésve vele, de mielőtt még belecsapnánk, nézzük először is az alapokat! 

(Ha te már tisztában vagy az alapokkal ugorj egyből a megoldáshoz)

 

Mik azok a sütik (cookie-k), és mire valók?

Mi is az a süti, amit minden egyes weboldal használatakor el kell (vagy legalább is el kellene) fogadnunk?

A webhely megtekintésekor egy fájl kerül elhelyezésre a számítógépünkön, ami nyomon követi a tevékenységünket, megjegyzi a beállításainkat vagy a jelszavunkat, hogy a következő látogatás alkalmával ezeket már ne kelljen újra beállítani. 

Ezek a látogató számára tehát leginkább kényelmi funkciók. Ugyanakkor a sütit elhelyező weboldal számára hasznos statisztikai és marketing adatokat is szolgáltatnak. Ezeket használják utánkövetésre, riportingra, perszonalizálásra és A/B tesztelésre.

Különbséget kell azonban tennünk elsődleges sütik és harmadik féltől származó sütik között.

Ha valaki betölti például a szállodánk oldalát, akkor a legtöbb esetben máris felkerül a látogató gépére a saját sütink, ez az úgynevezett elsődleges süti (1st party cookie), amit mindig az adott oldal telepít le. 

Lehetnek azonban más szolgáltatók is az oldalunkon, akik a látogatóink gépén szintén elhelyezik a saját süti fájljukat. Ilyen tipikusan például a Google, a Facebook, illetve egyéb hirdetési rendszerek. Ezek tartoznak alapértezetten a harmadik féltől származó süti (3rd party cookie) kategóriába.

 

Mi fog változni a 3rd party sütik megszűnésével?

Egy példával szemléltetve, ha a hilton.com oldalán böngészel egy ajánlatot, akkor máris kapsz egy elsődleges Hilton sütit. Ha visszatérsz másnap az oldalukra, akkor a rendszer felismer, és perszonalizálhatja az oldalt a korábbi böngészésed alapján, sőt, ha korábban regisztráltál az oldalon, akkor név szerint megszólít. Ez a jövőben sem fog változni. 

Viszont ahhoz eddig 3rd party süti kellett, hogy másnap azt az ajánlat hirdetést lásd a Google hálózatában vagy a Facebookon, amit a Hilton oldalán korábban megnéztél. Ahogy ahhoz is, hogy a Hilton oldalon tett látogatásod alapján más hirdetők érdeklődés alapú hirdetésekkel megcélozzanak. 

Tehát a hagyományos, harmadik feles süti alapon működő remarketingnek, és a vásárlói viselkedés alapú célzásoknak jövőre már búcsút inthetünk. 

És bár az elsődleges sütik használatával remarketingre továbbra is lesz lehetősége a hirdetőknek, a Google és a Facebook azonban egyre kevesebb vásárlói adatot fog tudni gyűjteni a különböző weboldalakról, így a hirdetések relevanciája is egyre kisebb lesz. Cserébe a hirdetőknek egyre drágább hirdetési költségekkel kell szembesülniük. 

Ezért minden szállodának, aki online hirdet, már ma el kell kezdeni felépítenie a stratégiáját.

Süti mentes marketing stratégia

Készen adjuk a megoldást

Mivel a hirdetési rendszerekben ezentúl sokkal nehezebb és sokkal költségesebb lesz a látogatókat korábbi érdeklődésük alapján utolérni, ezért mindenképp arra kell fókuszálni, hogy saját adatbázist építs.

Az így gyűjtött adatok ugyanis felhasználhatóak a látogatók szegmentálására és követésére. Célzott és releváns email marketing üzeneteket küldhetsz számukra, akár automatizáltan, manuális munka nélkül.

Mi segítünk neked ebben! A feliratkozó gyűjtéstől akár egészen az email automatizációs megoldásokon át, végig visszük számodra a folyamatot:

1. Adatbázis építés

Olyan kitesztelt és működő online megoldásokat kínálunk, amivel valóban hatékonyan tudod növelni email adatbázisod:

 

    • Hírlevél feliratkoztatás kiemelése
    • Regisztrációhoz kötött árak használata
    • Ingyenesen letölthető tartalmak
    • Nyereményjátékok
Feliratkoztató-popup

2. Adatbázis szegmentálása 

A helyes szegmentálásra már az első pillanattól kezdve kellő hangsúlyt kell fektetni. Úgy lesz ugyanis a hírleveled a feliratkozók számára érdekes, számodra pedig jövedelmező, ha a megfelelő üzenetet tudod eljuttatni a megfelelő célközönséghez. 

A szegmentálásra is több megoldásunk létezik:
 

    • közvetlenül a feliratkozás során, az érdeklődési körökre rákérdezve
    • a feliratkozást követően egy emailben kiküldött preferencia űrlap segítségével
    • a hírlevélben vagy a weboldalon megtekintett tartalmak alapján
Szegmentáló popup

3. Email automatizáció

Az automatizált email előnye, hogy csupán egyszer kell beállítani, és onnantól kezdve nincs vele teendő. A feliratkozó valamilyen viselkedése vagy érdeklődése alapján automatikusan kerülnek kiküldésre. 

Vagyis automatizációval nemcsak időt spórolunk meg, de akár 40-50%-kal is növelhető az email marketing sikeressége. 

Küldhetünk például:

    • Üdvözlő levelet, vagy akár egy teljes email sorozatot az új feliratkozóknak
    • Érdeklődés alapú emaileket, attól függően, hogy milyen oldalakat nézett meg
    • Kuponkód emlékeztető emailt
    • Születésnapi üdvözlőt
    • Újra aktiváló levelet azoknak, akik régen nem nyitottak meg emailt

Automatizációval ki tudjuk szűrni azokat a látogatókat is, akik éppen a legaktívabban az oldaladon. De akár le is iratkoztathatjuk azokat, akik inaktívvá váltak, hogy naprakészen tartsuk a címlistádat.

Email automatizáció

Remarketing kicsit másképp

Az sem elhanyagolandó tény, hogy az adatbázis építés során gyűjtött email címeket fel lehet tölteni a Facebook közönségek közé is, és ha a rendszer be tudja azonosítani az adott felhasználót, akkor őt máris meg tudod célozni egy számára releváns hirdetéssel. 

Ezzel együtt érdemes lehet úgynevezett hasonmás közönségeket is létrehozni a feltöltött célközönségünkből, akik érdeklődési körük és főbb tulajdonságaik alapján hasonlítanak az adatbázisunkban szereplő emberekhez.

Így egy pár ezres adatbázisból akár több 10 ezres célközönséget is létre tudsz hozni.

 

Ne maradj le! Kezd el az adatbázis építést minél előbb!

Ha eddig még nem fektettél energiát az adatbázis építésbe, akkor ideje ezt minél előbb megtenned, különben 2024-re könnyen ráfizethetsz és ledolgozhatatlan hátrányban találhatod magadat.

Foglalj időpontot egy ingyenes konzultációra, ahol átbeszéljük a céljaidat és nem csak javaslatot adunk a megoldásra, de meg is valósítjuk azokat.

További blogcikkeink a témában:

2023. május 31-én vége az árparitásnak

2023. május 31-én vége az árparitásnak

Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy nincs többé paritási kötelezettséged és végre te döntheted el szabadon, hogy hogyan árazod a szobáidat a különböző OTA oldalakon? Nem, ez nem költői kérdés volt, ugyanis az Európai Bizottság május 10-én elfogadott rendelete* pontosan...

bővebben
Ezek a direkt csatornád legfontosabb mutatószámai

Ezek a direkt csatornád legfontosabb mutatószámai

Még élénken él bennem, amikor a 2000-es évek második felében egy négycsillagos szálloda értékesítési vezetőjeként büszkén készülődtem a tulajdonoshoz az éves beszámolóval. De akármilyen szépek voltak a számok egy valami mindig megkeserítette a beszélgetést: a jutalék....

bővebben

Szálloda típus szerint

Városi szállodák

Resort szállodák

Szállodaláncok

Módszer szerint

Google és Facebook hirdetéskezelés

Hotel weboldal perszonalizáció

Email marketing és automatizáció