Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy nincs többé paritási kötelezettséged és végre te döntheted el szabadon, hogy hogyan árazod a szobáidat a különböző OTA oldalakon?
Nem, ez nem költői kérdés volt, ugyanis az Európai Bizottság május 10-én elfogadott rendelete* pontosan ezt teszi lehetővé azzal, hogy nem engedi az OTA szerződésekben az árparitási kötelezettség előírását.
A rendelet 2022. június 1-én lépett hatályba, vagyis ettől a naptól kötelező alkalmazni minden EU tagállamban.
Van azonban egy egy éves átmeneti időszak azokra a szerződésekre vonatkozóan, amelyek 2022. május 31-én már hatályban voltak.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
2022. május 31-én már hatályban lévő OTA szerződéseknél
Ha május 31-én érvényes/hatályos szerződésed volt OTA-val, ami tartalmaz árparitás klauzulát, akkor az árparitás kötelezettséged a szerződés megszűnéséig, de legkésőbb 2023. május 31-ig hatályban marad.
Ilyenkor a szerződést egyoldalúan módosítani nem tudod, csak közös megegyezéssel van erre lehetőség, de kétséges, hogy ebbe bármelyik OTA önként belemenne.
Megpróbálhatod a szerződést az abban foglalt feltételek szerint felmondani és egy új szerződést kötni, ami már nem tartalmazhat árparitás előírást.
Ha ez utóbbit nem mered megkockáztatni, 2022. május 31. után az árparitási kötelezettséged az EU rendelet értelmében akkor is megszűnik, akár szeretné ezt az OTA, akár nem!
2022. június 1. után megkötött szerződéseknél
A 2022. június 1-t követően megkötött vagy hatályba lépő szerződésekre már kötelező az uniós rendelet alkalmazása, vagyis az OTA nem alkalmazhat semmi olyan rendelkezést, paritás klauzulát a szerződésben, ami a szabad ármegállapítás jogát megtiltaná a szállodának.
További blogcikkeink a témában:
Mennyit spórolhatsz jutalékmentes foglalásokkal?
Szállodai körökben jelenleg a legégetőbb topik minden bizonnyal az elképesztő mértékben megnövekedett költségek. Legutóbb a Danubius vezérigazgatók beszéltek arról a Turizmus Cafénak adott interjúban, hogy a szállodavállalat nyári bevételei már kezdik elérni, sőt...
Így NE veszíts foglalásokat a szállodád weboldalán
Újabb SOS teendő vár minden szállodai marketingesre!
A Google bejelentette, hogy 2023 július 1-től a népszerű Universal Analytics webanalitikai rendszer nem fog több adatot gyűjteni a weboldal látogatókról. Helyette az új Google Analytics 4 (GA4) használatát javasolja.
Így növelte előszezoni foglaltságát több mint duplájával a Pálos Resort saját weboldalán keresztül
Szinte minden szálloda értékesítési csatornájának nélkülözhetetlen szereplői az OTA-k. Európai viszonylatban az online foglalások 80-90%-a közvetítőkön keresztül valósul meg. Fontos azonban az egészséges egyensúly helyreállítása a direkt és a közvetítőn keresztül érkező foglalásoknál.
Szálloda típus szerint
Városi szállodák
Resort szállodák
Szállodaláncok
Módszer szerint
Google és Facebook hirdetéskezelés
Hotel weboldal perszonalizáció
Email marketing és automatizáció
Legutóbbi hozzászólások