A zárás kommunikálás sem volt egy rutin feladat, de ki gondolta volna, hogy a nyitás kommunikációja is legalább ilyen nagy kihívást fog jelenteni. Mikor nyithatsz, kit fogadhatsz, milyen feltételekkel, milyen szankciók vonatkoznak rád és a vendégeidre, mit mondj a munkatársaidnak?

Rengeteg kérdés és bizonytalanság.

Ezért is gyűjtöttük össze azokat a legfontosabb alapelveket, amik segítenek neked a helyes kommunikációban.

 

1. Tájékozódj és tájékoztass minden nap aktuálisan

Mielőtt tájékoztatást tennél közzé, előtte mindig tájékozódj! Minden napot kezdj azzal, hogy megnézed az éppen érvényben lévő szabályokat és az aktuális szigorításoknak vagy éppen enyhítéseknek megfelelően adj tájékoztatást a vendégeidnek.

Ha naponta változnak a dolgok, akkor bizony naponta legyen friss és naprakész az ezzel kapcsolatos kommunikációd.

2. Ne bonyolítsd túl a kommunikációt

Az érvényben lévő szabályokat a vendég számára érthető módon fogalmazd meg. 

Ne részletezd és ne magyarázd túl szükségtelenül a dolgokat, a vendégek számára nélkülözhetetlen intézkedéseket maradéktalanul és pontosan írd meg. 

Egyszerű és világos utasításokkal, piktogramokkal demonstrálva mutasd meg, hogy mit tegyenek és mit ne tegyenek.

Ha esetleg a törvényi előírásoknál szigorúbb intézkedéseket hozol a saját házad táján, akkor mindenképp röviden indokold meg, hogy miért teszed ezt.  

Covid-19 vendég tájékoztató piktogramok

3. Minden online csapból ez folyjon

Az első és legfontosabb fórum, ahol a legtöbb érdeklődő információt fog keresni, az természetesen a weboldalad. Szánj kiemelt figyelmet a weboldaladon való kommunikációra. 

Segítsd a leendő vendégedet abban, hogy könnyen és gyorsan megtalálja a nyitással és az óvintézkedésekkel kapcsolatos információt az oldalon. Éppen ezért ne csak a főoldaladban gondolkozz! 

Nem minden látogatód érkezik a keresőből rögtön a főoldaladra, lehet, hogy a szobák vagy az ajánlatok oldalon landol. Felugró ablakok segítségével azonban megoldható, hogy bármelyik oldalra érkezik is a látogató, biztosan találkozzon a nyitási tájékoztatóval.

 

weboldali popup kommunikáció


A weboldalad mellett persze ne feledkezz meg a közösségi média csatornáidról sem. Posztolj ott is rendszeresen a nyitással kapcsolatban. 

Legalább ilyen fontos az email listád. A feliratkozókat, törzsvendégeket szintén képbe kell hoznod a nyitásról és az aktuális szabályokról. 

És bár hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla, az online hirdetéseidbe is kerüljön be a nyitás!

 

4. Ne csak online gondolkodj

Ez különösen igaz akkor, ha az éttermed, kávézód vagy a wellness részleged a külvilág felé is ismét nyitva áll. Erre a helyszínen jól látható módon, plakátokon vagy megállító táblákon is hívd fel a járókelők figyelmét, ne csak a szálloda főbejáratánál, de az étterem vagy a fürdő bejáratánál is. 

Sőt érdemes a környékbelieknek – amennyiben ők teszik ki a külsős vendégköröd nagy részét – szórólapokat is osztogatnod.

Gondold végig azt is, hogy hol vannak útbaigazító tábláid, hiszen ezek most szintén hirdetési felületül szolgálhatnak a nyitási kommunikációdban.

5. Hogyan reagálj a negatív kommentelőkre? 

Sajnos arra is fel kell készülnöd, hogy a nyitás kommunikációja kapcsán belefuthatsz néhány olyan hangadóba, akik minden alkalmat megragadnak, hogy akár vírus tagadó, akár oltásellenes nézeteiket hangoztassák. 

A lényeg, hogy az ilyen negatív kommentek kapcsán sose állj bele a vitába. Ne minősítsd az ilyen kommenteket, maradj tárgyilagos és udvarias! Írd meg, hogy törvénytisztelő szállodaként a kormányzati előírásokat maradéktalanul betartjátok, és számotokra a vendégeitek és munkatársaitok egészsége és biztonsága a legfontosabb.

 Ha ennek ellenére is nagyon elfajulna a kommentelő, akkor egyszerűen csak tiltsd ki az oldaladról.

 Ezzel ellentétben, viszont a pozitív kommenteket érdemes megköszönnöd és pozitívan megerősítened.

6. Készítsd fel a munkatársaidat is

Ne felejtsd el felkészíteni munkatársaidat sem! Legyenek mindig napra készek az éppen érvényben lévő szabályokat illetően, és készítsd fel a frontvonalban dolgozókat arra, hogy hogyan tudják udvariasan, szükség esetén kellő határozottsággal szabálykövető magatartásra felszólítani a vendégeket.

Sikeres nyitást kívánunk neked. Reméljük, hogy az itt leírtak segítenek majd a zökkenőmentes kommunikációban!

További blogcikkeink a témában:

2023. május 31-én vége az árparitásnak

2023. május 31-én vége az árparitásnak

Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy nincs többé paritási kötelezettséged és végre te döntheted el szabadon, hogy hogyan árazod a szobáidat a különböző OTA oldalakon? Nem, ez nem költői kérdés volt, ugyanis az Európai Bizottság május 10-én elfogadott rendelete* pontosan...

bővebben
Ezek a direkt csatornád legfontosabb mutatószámai

Ezek a direkt csatornád legfontosabb mutatószámai

Még élénken él bennem, amikor a 2000-es évek második felében egy négycsillagos szálloda értékesítési vezetőjeként büszkén készülődtem a tulajdonoshoz az éves beszámolóval. De akármilyen szépek voltak a számok egy valami mindig megkeserítette a beszélgetést: a jutalék....

bővebben

Szálloda típus szerint

Városi szállodák

Resort szállodák

Szállodaláncok

Módszer szerint

Google és Facebook hirdetéskezelés

Hotel weboldal perszonalizáció

Email marketing és automatizáció