A Kormány október 6-án megjelent rendelete erősen megszigorítja a SZÉP-Kártya kedvezményes felhasználásának lehetőségét, mostantól ugyanis csak egy évig lehet díjmentesen igénybevenni a SZÉP-kártyákra feltöltött összegeket.
Ha a SZÉP-kártya tulajdonos egy éven belül nem költi el a juttatását, akkor ennek terhére egyszeri 15 százalékos díjat kell fizetnie.
Az eddigi szabályozás szerint, a kártyán lévő összeget az utalás évét követő második naptári év május 31-ig lehetett kedvezményesen felhasználni, azt követően pedig havi 3 százalékos díjat számítottak fel.
A mostani rendelet ráadásul nem zárja ki a különdíj felszámításának lehetőségét sem, így az egy éven túli összegek esetén az egyszeri 15 százalék után még akár a havi 3 százalékokat is fizetheti a tulajdonos.
Az idén október 15-ig átutalt pénzekre még szigorúbb szabályok vonatkoznak az új rendelet szerint. Ezeket 2023. május 31-ig, tehát hét és fél hónapon belül el kell költeni, különben jön a 15 százalékos levonás.
Hogyan kommunikáld a SZÉP-kártya szigorítást?
Érdemes tehát a SZÉP-kártya tulajdonosokat arra ösztönöznöd, hogy még május 31. előtt használják fel kedvezményesen a kártyájukon lévő összeget:
Adó helyett fordítsák inkább pihenésre azt a 15%-ot is!
Ezt tedd meg egyrészt hírlevélen keresztül (nagy előny ilyenkor, ha van külön címlistád a SZÉP-kártyás vendégekre), másrészt pedig emeld ki a weboldaladon is, például ehhez hasonló SZÉP-kártya popup üzenettel:
Érdekel a fenti megoldásunk? Ha szeretnél te is egy egyszerű és rendkívül rugalmas weboldali kommunikációs eszközt, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot itt!
További blogcikkeink a témában:
2023. május 31-én vége az árparitásnak
Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy nincs többé paritási kötelezettséged és végre te döntheted el szabadon, hogy hogyan árazod a szobáidat a különböző OTA oldalakon? Nem, ez nem költői kérdés volt, ugyanis az Európai Bizottság május 10-én elfogadott rendelete* pontosan...
Ha lemaradtál az idei BookDirect MeetUp-ról, van a számodra pár hasznos videónk
Két év kényszer pihenő után idén végre ismét megrendezésre került a BookDirect MeetUp, az egyetlen olyan hazai szállodai konferencia, ami kizárólag a közvetlen foglalások erősítését célzó marketing, értékesítési és revenue megoldásokkal foglalkozik. Nagy öröm...
Ezek a direkt csatornád legfontosabb mutatószámai
Még élénken él bennem, amikor a 2000-es évek második felében egy négycsillagos szálloda értékesítési vezetőjeként büszkén készülődtem a tulajdonoshoz az éves beszámolóval. De akármilyen szépek voltak a számok egy valami mindig megkeserítette a beszélgetést: a jutalék....
Szálloda típus szerint
Városi szállodák
Resort szállodák
Szállodaláncok
Módszer szerint
Google és Facebook hirdetéskezelés
Hotel weboldal perszonalizáció
Email marketing és automatizáció
Legutóbbi hozzászólások