A hazai szállásközvetítő cégek több mint 75%-a ír elő a szerződésében valamifajta árparitást, amivel megkötik a szállodások kezét. A számukra biztosított publikus áraknál olcsóbban így semmilyen más csatornán nem értékesíthető ugyanaz a szoba, ugyanazokkal a feltételekkel.

A Booking Basic megjelenése óta pedig tudjuk, hogy az árparitás megsértése – még akkor is, ha a szálloda abban ártatlan – azzal a következménnyel jár, hogy a Booking a felületén értékesíti a szobát a hivatalos árnál olcsóbban, anélkül, hogy ehhez te hozzájárulnál.

Ilyen körülmények között akkor mégis hogyan tudsz olcsóbb lenni, mint a szállásközvetítő? 

A rendszerben van egy könnyen megkerülhető kiskapu: a kulcsszó itt ugyanis a publikus ár. 

A publikus ár a gyakorlatban az, amit bárki a weboldaladra vagy más szállásközvetítő oldalra fellépve láthat. Így a szállásközvetők számára is elérhetőek, akik automatizáltan pásztázzák a te foglalási oldaladat és a konkurens OTA-kat egyaránt. 

Mi van akkor a zárt csoportoknak kínált, publikusan nem elérhető árakkal? Azokra még a Booking is azt mondja, hogy azt csinálhatsz vele, amit akarsz, amíg ezeket csak egy szűk csoportnak, regisztrációhoz kötötten hirdeted meg.

Itt jön a képbe a Titkos ár

…ami pont ezt a kiskaput játssza ki. A Titkos ár vagy Titkos ajánlat egy olyan felugró ablak, ami akkor jelenik meg a weboldal látogatónak, amikor ő már az áraid iránt érdeklődik, vagyis az “ÁRAK” vagy “FOGLALÁS” gombra kattint.

Titkos ár felugró első oldal

A popupon lehetősége van eldönteni, hogy hajlandó-e megadni az email címét egy bizonyos kedvezményért, vagy egy kedvezőbb foglalási feltételért cserébe.

Titkos ár felugró második oldal

 Amennyiben regisztrál, egy kuponkód vagy egy promókód segítségével máris az olcsóbb árakhoz, vagy a kedvezőbb foglalási feltételekhez irányítod. 

Ezt a promókóddal ellátott oldalt mások nem láthatják, még az OTA-k sem, így a megoldás számodra 100%-ban paritás biztos.

 

Miért éri meg Titkos Ár felugrót használnod? 

Sokszor hallottuk már szállodáktól azt a kérdést, hogy “De miért éri meg nekem kedvezményt adni az árból”? 

A válasz pedig az, hogy több okból is nagyon megéri:

    • A magasabb profitért
      Bármennyire is ellentmondásosnak hangozhat elsőre, azzal, hogy kedvezőbb árat kínálsz a vendégnek, valójában többet spórolsz. Hiszen a jobb feltételért cserébe nálad fog direktben foglalni, és nem kell 15-22% jutalékot fizetned utána.
      Érdemes természetesen a kedvezmény mértékét úgy meghatározni, hogy az a vendégnek és neked is egyaránt megérje. Nem kell rögtön 15-20% kedvezményt felajánlani, sőt kedvezmény helyett felajánlhatsz egy extra szolgáltatást vagy egyszerűen csak kedvezőbb feltételt.

    • A minőségi adatbázisért
      A Titkos árért cserébe feliratkozó érdeklődők egy nagyon jó minőségű adatbázist jelentenek, hiszen ők már ismerik a szállodádat, sőt nagy valószínűséggel foglalni szeretnének, ha már az árak iránt érdeklődnek.
      Ezek az érdeklődők a későbbiekben sokkal nagyobb valószínűséggel fognak nálad foglalni, mint akik például egy nyereményjáték során iratkoztak fel. A titkos árra feliratkozókat emailben vagy akár online hirdetésekkel is után követheted, így magas arányban tudod konvertáltatni, vagyis foglalásra bírni őket.
    • Az elkötelezett vendégekért
      Tapasztalatból tudjuk, hogy azok a vendégek, akik közvetlenül nálad foglaltak sokkal elkötelezettebbek a szállodád iránt, mint akik egy közvetítőn keresztül jöttek és gyakorlatilag semmilyen kapcsolatod nem volt velük. A közvetlenül foglaló vendégek a következő foglalásukat is nagyobb aránnyal direktben intézik majd, végérvényesen kihagyva a közvetítőt a képből. Belőlük kerülnek ki a visszatérő vendégek és hosszabb távon a törzsvendégek is.

 

Íme néhány példa, hogy mit érhetsz el ezzel az egyszerű megoldással

 

Az Oxigén Hotel 22%-os feliratkozói arányt ért el 

A noszvaji Oxigén Family Hotel egy családbarát wellness szálloda, akik szintén nagy hangsúlyt fektetnek a közvetlen foglalások erősítésére. 

Az ő esetükben a titkos ajánlatot Páfrány, a szálloda kabalája hirdette. 

Hotel Oxigén Titkos ár felugró

Valószínűleg az ő érdeme is, hogy a kampány 5 hónapja alatt majdnem minden 4. érdeklődő, egész pontosan 22% regisztrált. Így szereztek több mint 1500 feliratkozót. 

A feliratkozásért cserébe az Oxigén Hotel 5.000 Ft kedvezményt ajánlott fel, amit akár azonnal beválthattak a vendégek következő foglalásukra.

Hotel Oxigén Titkos ár felugró kedvezmény

Az 5 hónapos kampányidőszakban a szálloda 12,5 millió forintos közvetlen bevételre tett szert a regisztráltak révén, ami után nem kellett jutalékot fizetni.

 

Az Anna Grand Hotel megnégyszerezte a konverziós arányt a regisztrálók körében

A négycsillagos balatonfüredi Anna Grand Hotel egy külön landinget, egy “Titkos oldalt” dedikált az ajánlatnak. 

A kedvezmény pontos mértékét ugyan nem árulják el az oldalon, de azt ígérik az ide látogatóknak, hogy a promó kód segítségével a booking.com és más szállásközvetítő oldalaknál garantáltan olcsóbb áron foglalhatnak szállást.

Anna Grand Hotel titkos oldal

Az eredményeket tekintve a taktikájuk kifizetődő. Míg a weboldal átlagos konverziós aránya 2,85%, addig a titkos ajánlatra regisztrálók konverziós aránya 11,37% volt a pandémia előtt, vagyis a regisztrálók négyszer nagyobb valószínűséggel foglaltak. Az átlagos foglalási értékük pedig 3.200 Ft-tal magasabb.

Anna Grand Hotel analitika

A titkos ajánlatra regisztrálók évente átlagosan 150 millió Ft körüli jutalékmentes bevételt generálnak az Anna Grand szállodának.

 

A Danubius Hotels 25 ezer feliratkozót gyűjtött

Magyarország egyik legnagyobb szállodalánca, a Danubius Hotels az elsők között vezette be a Titkos ár promóciót. Az első pár teszt szálloda sikere után a szállodavállalat valamennyi szállodájánál alkalmazni kezdte ezt a felugró ablakot.

Danubius Hotels Titkos ár promóció

Az indulás óta eltelt kb. 3 év alatt eddig már közel 25.000 feliratkozót gyűjtöttek. Nagyjából annyit, amennyit a GDPR 2018-as bevezetése kapcsán elveszítettek.

A hatalmas adatbázis mellett a szállodalánc a HotelHood megoldásnak köszönhetően rekord mértékben, 42%-kal növelte a jutalékmentes foglalások számát. A teljes Danubius Hotels esettanulmányt itt olvashatod >

 

Szeretnél Te is hasonló eredményeket elérni?

Ahogy a fenti példa is mutatja, a nagyobb láncoktól az egyéni szállodákig, mindenkinek megéri egy próbát tenni a titkos ár popuppal, mert garantáltan több értékes feliratkozóra, több profitra és elkötelezettebb vendégekre tehet szert.

Foglalj ingyenes konzultációt még ma és kezd el növelni a profitodat már pár nap után.

 

További blogcikkeink a témában:

2023. május 31-én vége az árparitásnak

2023. május 31-én vége az árparitásnak

Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy nincs többé paritási kötelezettséged és végre te döntheted el szabadon, hogy hogyan árazod a szobáidat a különböző OTA oldalakon? Nem, ez nem költői kérdés volt, ugyanis az Európai Bizottság május 10-én elfogadott rendelete* pontosan...

bővebben
Ezek a direkt csatornád legfontosabb mutatószámai

Ezek a direkt csatornád legfontosabb mutatószámai

Még élénken él bennem, amikor a 2000-es évek második felében egy négycsillagos szálloda értékesítési vezetőjeként büszkén készülődtem a tulajdonoshoz az éves beszámolóval. De akármilyen szépek voltak a számok egy valami mindig megkeserítette a beszélgetést: a jutalék....

bővebben

Szálloda típus szerint

Városi szállodák

Resort szállodák

Szállodaláncok

Módszer szerint

Google és Facebook hirdetéskezelés

Hotel weboldal perszonalizáció

Email marketing és automatizáció