A hazai szállásközvetítő cégek több mint 75%-a ír elő a szerződésében valamifajta árparitást, amivel megkötik a szállodások kezét. A számukra biztosított publikus áraknál olcsóbban így semmilyen más csatornán nem értékesíthető ugyanaz a szoba, ugyanazokkal a feltételekkel.
A Booking Basic megjelenése óta pedig tudjuk, hogy az árparitás megsértése – még akkor is, ha a szálloda abban ártatlan – azzal a következménnyel jár, hogy a Booking a felületén értékesíti a szobát a hivatalos árnál olcsóbban, anélkül, hogy ehhez te hozzájárulnál.
Ilyen körülmények között akkor mégis hogyan tudsz olcsóbb lenni, mint a szállásközvetítő?
A rendszerben van egy könnyen megkerülhető kiskapu: a kulcsszó itt ugyanis a publikus ár.
A publikus ár a gyakorlatban az, amit bárki a weboldaladra vagy más szállásközvetítő oldalra fellépve láthat. Így a szállásközvetők számára is elérhetőek, akik automatizáltan pásztázzák a te foglalási oldaladat és a konkurens OTA-kat egyaránt.
Mi van akkor a zárt csoportoknak kínált, publikusan nem elérhető árakkal? Azokra még a Booking is azt mondja, hogy azt csinálhatsz vele, amit akarsz, amíg ezeket csak egy szűk csoportnak, regisztrációhoz kötötten hirdeted meg.
Itt jön a képbe a Titkos ár
…ami pont ezt a kiskaput játssza ki. A Titkos ár vagy Titkos ajánlat egy olyan felugró ablak, ami akkor jelenik meg a weboldal látogatónak, amikor ő már az áraid iránt érdeklődik, vagyis az “ÁRAK” vagy “FOGLALÁS” gombra kattint.
A popupon lehetősége van eldönteni, hogy hajlandó-e megadni az email címét egy bizonyos kedvezményért, vagy egy kedvezőbb foglalási feltételért cserébe.
Amennyiben regisztrál, egy kuponkód vagy egy promókód segítségével máris az olcsóbb árakhoz, vagy a kedvezőbb foglalási feltételekhez irányítod.
Ezt a promókóddal ellátott oldalt mások nem láthatják, még az OTA-k sem, így a megoldás számodra 100%-ban paritás biztos.
Miért éri meg Titkos Ár felugrót használnod?
Sokszor hallottuk már szállodáktól azt a kérdést, hogy “De miért éri meg nekem kedvezményt adni az árból”?
A válasz pedig az, hogy több okból is nagyon megéri:
-
- A magasabb profitért
Bármennyire is ellentmondásosnak hangozhat elsőre, azzal, hogy kedvezőbb árat kínálsz a vendégnek, valójában többet spórolsz. Hiszen a jobb feltételért cserébe nálad fog direktben foglalni, és nem kell 15-22% jutalékot fizetned utána.
Érdemes természetesen a kedvezmény mértékét úgy meghatározni, hogy az a vendégnek és neked is egyaránt megérje. Nem kell rögtön 15-20% kedvezményt felajánlani, sőt kedvezmény helyett felajánlhatsz egy extra szolgáltatást vagy egyszerűen csak kedvezőbb feltételt.
- A magasabb profitért
-
- A minőségi adatbázisért
A Titkos árért cserébe feliratkozó érdeklődők egy nagyon jó minőségű adatbázist jelentenek, hiszen ők már ismerik a szállodádat, sőt nagy valószínűséggel foglalni szeretnének, ha már az árak iránt érdeklődnek.
Ezek az érdeklődők a későbbiekben sokkal nagyobb valószínűséggel fognak nálad foglalni, mint akik például egy nyereményjáték során iratkoztak fel. A titkos árra feliratkozókat emailben vagy akár online hirdetésekkel is után követheted, így magas arányban tudod konvertáltatni, vagyis foglalásra bírni őket.
- A minőségi adatbázisért
-
- Az elkötelezett vendégekért
Tapasztalatból tudjuk, hogy azok a vendégek, akik közvetlenül nálad foglaltak sokkal elkötelezettebbek a szállodád iránt, mint akik egy közvetítőn keresztül jöttek és gyakorlatilag semmilyen kapcsolatod nem volt velük. A közvetlenül foglaló vendégek a következő foglalásukat is nagyobb aránnyal direktben intézik majd, végérvényesen kihagyva a közvetítőt a képből. Belőlük kerülnek ki a visszatérő vendégek és hosszabb távon a törzsvendégek is.
- Az elkötelezett vendégekért
Íme néhány példa, hogy mit érhetsz el ezzel az egyszerű megoldással
Az Oxigén Hotel 22%-os feliratkozói arányt ért el
A noszvaji Oxigén Family Hotel egy családbarát wellness szálloda, akik szintén nagy hangsúlyt fektetnek a közvetlen foglalások erősítésére.
Az ő esetükben a titkos ajánlatot Páfrány, a szálloda kabalája hirdette.
Valószínűleg az ő érdeme is, hogy a kampány 5 hónapja alatt majdnem minden 4. érdeklődő, egész pontosan 22% regisztrált. Így szereztek több mint 1500 feliratkozót.
A feliratkozásért cserébe az Oxigén Hotel 5.000 Ft kedvezményt ajánlott fel, amit akár azonnal beválthattak a vendégek következő foglalásukra.
Az 5 hónapos kampányidőszakban a szálloda 12,5 millió forintos közvetlen bevételre tett szert a regisztráltak révén, ami után nem kellett jutalékot fizetni.
Az Anna Grand Hotel megnégyszerezte a konverziós arányt a regisztrálók körében
A négycsillagos balatonfüredi Anna Grand Hotel egy külön landinget, egy “Titkos oldalt” dedikált az ajánlatnak.
A kedvezmény pontos mértékét ugyan nem árulják el az oldalon, de azt ígérik az ide látogatóknak, hogy a promó kód segítségével a booking.com és más szállásközvetítő oldalaknál garantáltan olcsóbb áron foglalhatnak szállást.
Az eredményeket tekintve a taktikájuk kifizetődő. Míg a weboldal átlagos konverziós aránya 2,85%, addig a titkos ajánlatra regisztrálók konverziós aránya 11,37% volt a pandémia előtt, vagyis a regisztrálók négyszer nagyobb valószínűséggel foglaltak. Az átlagos foglalási értékük pedig 3.200 Ft-tal magasabb.
A titkos ajánlatra regisztrálók évente átlagosan 150 millió Ft körüli jutalékmentes bevételt generálnak az Anna Grand szállodának.
A Danubius Hotels 25 ezer feliratkozót gyűjtött
Magyarország egyik legnagyobb szállodalánca, a Danubius Hotels az elsők között vezette be a Titkos ár promóciót. Az első pár teszt szálloda sikere után a szállodavállalat valamennyi szállodájánál alkalmazni kezdte ezt a felugró ablakot.
Az indulás óta eltelt kb. 3 év alatt eddig már közel 25.000 feliratkozót gyűjtöttek. Nagyjából annyit, amennyit a GDPR 2018-as bevezetése kapcsán elveszítettek.
A hatalmas adatbázis mellett a szállodalánc a HotelHood megoldásnak köszönhetően rekord mértékben, 42%-kal növelte a jutalékmentes foglalások számát. A teljes Danubius Hotels esettanulmányt itt olvashatod >
Szeretnél Te is hasonló eredményeket elérni?
Ahogy a fenti példa is mutatja, a nagyobb láncoktól az egyéni szállodákig, mindenkinek megéri egy próbát tenni a titkos ár popuppal, mert garantáltan több értékes feliratkozóra, több profitra és elkötelezettebb vendégekre tehet szert.
Foglalj ingyenes konzultációt még ma és kezd el növelni a profitodat már pár nap után.
További blogcikkeink a témában:
2023. május 31-én vége az árparitásnak
Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy nincs többé paritási kötelezettséged és végre te döntheted el szabadon, hogy hogyan árazod a szobáidat a különböző OTA oldalakon? Nem, ez nem költői kérdés volt, ugyanis az Európai Bizottság május 10-én elfogadott rendelete* pontosan...
Ha lemaradtál az idei BookDirect MeetUp-ról, van a számodra pár hasznos videónk
Két év kényszer pihenő után idén végre ismét megrendezésre került a BookDirect MeetUp, az egyetlen olyan hazai szállodai konferencia, ami kizárólag a közvetlen foglalások erősítését célzó marketing, értékesítési és revenue megoldásokkal foglalkozik. Nagy öröm...
Ezek a direkt csatornád legfontosabb mutatószámai
Még élénken él bennem, amikor a 2000-es évek második felében egy négycsillagos szálloda értékesítési vezetőjeként büszkén készülődtem a tulajdonoshoz az éves beszámolóval. De akármilyen szépek voltak a számok egy valami mindig megkeserítette a beszélgetést: a jutalék....
Szálloda típus szerint
Városi szállodák
Resort szállodák
Szállodaláncok
Módszer szerint
Google és Facebook hirdetéskezelés
Hotel weboldal perszonalizáció
Email marketing és automatizáció
Legutóbbi hozzászólások