Ha kerestél már szállást a Google keresőjében, akkor biztosan neked is feltűnt, hogy némelyik hirdetés mennyivel több információt tartalmaz, mint a többi. 

Ezeket a többlet infromációkat hirdetésbővítményeknek hívjuk, és a segítségükkel nem csak jó pár extra karaktert nyerhetsz az amúgy eléggé limitált hirdetészövegedhez, de feltűnőbbé is teheted vele a hirdetésed.

Olyannyira, hogy egy jól beállított bővítménnyel, akár 10-20%-kal is növelheted a szállodai hirdetésed átkattintási arányát

A bővítmények hozzáadása ingyenes, viszont nem minden esetben jelennek meg,  csak akkor, ha a Google előrejelzése szerint fokozzák a hirdetésed teljesítményét.

Sok hasznos fajtája létezik a hirdetésbővítményeknek, nézzük a szállodák számára leghasznosabbakat!

1. HívásbővítménySzállodai hirdetés hívás bővítménnyel

A hívásbővítmény egy elsősorban mobiltelefonra optimalizált megoldás, ami úgy működik, hogy ha a vendég rákeres a szállodád nevére, akkor a hirdetésed mellett megjelenik a megadott telefonszám, ha mobilról keres akkor pedig rákattintva rögtön hívhatja is a szállodát.

Ezzel biztosan többet tudsz nyújtani a vendégnek, mint a szállásközvetítők, hiszen ők nem tudnak ilyen szolgáltatást beállítani, mivel nem érdekük a közvetlen foglalásokat hozzád irányítani. 

Mivel a hívásindítás kattintásnak számít, fontos, hogy a hívásbővítmény időzítve legyen, és csak akkor jelenjen meg, amikor a szobafoglalás vagy az ügyfélszolgálat valóban elérhető, így elkerülheted, hogy feleslegesen költs a hirdetésre és a vendég sem lesz csalódott, aki hétvégén próbált volna szobát foglalni a hirdetésedből.

2. Helybővítmény

Ha a szálloda Google Ads fiókja össze van kötve a Google My Business fiókkal, a pontos címet is megjelenítheted a hirdetésben. Ez szintén egy olyan dolog, amit csak a szálloda tehet meg, a szállásközvetítő oldalaknak nincs ilyen lehetőségük. 

A módszer nem azért fontos, mert ha kiírod a címet, akkor többen kattinthatnak, hanem azért, mert hitelesebb lesz tőle a hirdetésed annak, aki a szállodát keresi.

Szállodai hirdetés helybővítmény

3. Belsőlink-bővítmény

A belsőlink-bővítmény tulajdonképpen négy extra lehetőség arra, hogy további fontos üzeneteket kiemelj az alap hirdetési szövegen kívül és ezeket egy külön aloldalra linkeld. 

Használd arra, hogy kiemeled a csomagajánlatokat, legjobb ár garanciát, a vendégvisszajelzéseket vagy az ingyenes szolgáltatásokat. Ha van mobilbarát foglalási rendszered, akkor hozz létre csak mobileszközre optimalizált hirdetést, amiben azt emeled ki, hogy könnyen foglalhat a vendég akár mobilon is!

A belsőlink-bővítmény időzíthető, így hatékonyan hirdethetsz kiemelt eseményekre szóló akciókat is.

Szállodai hirdetés belsőlink bővítménnyel

4. Kiemelő bővítmény

Ez egy nem linkelhető bővítménytípus. Arra használd, hogy kiemeld, mitől jobb a szálloda, mint a versenytársak vagy az online szállásközvetítők. Olyan értékesítés ösztönző dolgokat is kiemelhetsz, amik egyértelműnek tűnhetnek, mégis fontosak. Például: ingyenes reggeli, ingyenes lemondás, nincs hitelkártya garancia, 24 órás recepció, stb.

Nézd meg, a szállásközvetítők milyen szöveggel hirdetnek a szállodádra, és adj többet a te hirdetésed szövegében! 

Szállodai hirdetés kiemelő bővítménnyel

5. Részletkiemelő bővítmény

A kiemelő bővítményen kívül beállítható ún. részletkiemelő bővítmény is,  ami annyiban tér el az előbbihez képest, hogy előre meghatározott kategóriákon belül (pl. márka, típus, szolgáltatás, stb) van lehetőséged arra, hogy részletesebben kifejtsd az általad kínált szolgáltatásokat, termékeket. A hirdetésszövegben az adott kategória neve is megjelenik.

Szálloda esetén ez kifejezetten hasznos a szálloda alapszolgáltatásainak, típusának, egyedi sajátosságainak bemutatására.

Szállodai hirdetés részletkiemelő bővítménnyel

6. Képbővítmény

Az egyik legfrissebben bevezet bővítmény típus, amivel vizuálisan is rá tudsz erősíteni a szállodád hirdetésére azzal, hogy a hirdetésszöveg mellett egy kis képet is megjelenítesz.

Van lehetőség dinamikus képbővítmény beállítására is, ebben az esetben viszont a Google választ helyetted a weboldalra feltöltött képek közül.

Szállodai hirdetés képbővítménnyel

Hirdess hatékonyabban és jobb áron bővítményekkel

A lehetőségek tárháza – mint látod – ha nem is végtelen, de igen bőséges. Fontos azonban, hogy megfontoltan kezeld ezeket a bővítményeket és javítsd velük a hirdetésed teljesítményét.

A hirdetésed teljesítménye pedig úgy fog javulni, ha a megfelelő bővítményekkel javítani tudod a hirdetésed minőségi mutatóját jobb átkattintási aránnyal és/vagy relevánsabb tartalommal. Ha pedig javul a minőségi mutató, az azt jelenti, hogy olcsóbban tudsz kattintásokat szerezni.

Használj olyan tartalmakat a bővítményekben, amik összhangban vannak az adott hirdetésben leírtakkal, kiegészítik vagy ösztönzőkkel megerősítik azt. 

Ha például telefonhívásra akarod buzdítani az érdeklődőket, akkor legyen hívásbővítmény a hirdetésben, ha viszont kifejezetten az a cél, hogy a weboldalt látogassa meg, akkor ne!

Mindenképp arra buzdítunk, hogy ha még nem próbáltad ki ezeket a bővítményeket, akkor tesztelt le, hogy milyen eredményeket érhetsz el velük.

 A Google hirdetésbővítmények teljes listáját itt találod: https://support.google.com/google-ads/answer/7332837

További blogcikkeink a témában:

2023. május 31-én vége az árparitásnak

2023. május 31-én vége az árparitásnak

Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy nincs többé paritási kötelezettséged és végre te döntheted el szabadon, hogy hogyan árazod a szobáidat a különböző OTA oldalakon? Nem, ez nem költői kérdés volt, ugyanis az Európai Bizottság május 10-én elfogadott rendelete* pontosan...

bővebben
Ezek a direkt csatornád legfontosabb mutatószámai

Ezek a direkt csatornád legfontosabb mutatószámai

Még élénken él bennem, amikor a 2000-es évek második felében egy négycsillagos szálloda értékesítési vezetőjeként büszkén készülődtem a tulajdonoshoz az éves beszámolóval. De akármilyen szépek voltak a számok egy valami mindig megkeserítette a beszélgetést: a jutalék....

bővebben

Szálloda típus szerint

Városi szállodák

Resort szállodák

Szállodaláncok

Módszer szerint

Google és Facebook hirdetéskezelés

Hotel weboldal perszonalizáció

Email marketing és automatizáció