Tudtad, hogy egy év alatt az adatbázisod átlagosan 22,5%-a évül el? Vagyis a leiratkozók, a megszűnt postafiókok, a spambe ment levelek és az érdeklődésüket vesztett feliratkozók közel a negyedét teszik ki az email listádnak.

Ez az egyik oka, amiért különösen nagy figyelmet kell fordítanod az email listád folyamatos frissítésére. 

A másik ok, az email marketing magas megtérülése. A Hubspot felmérése szerint az emailek befektetés arányos megtérülése (ROI) átlagosan 38-szoros, ami annyit tesz, hogy minden egyes belefektetett forintod 38-szorosan térül meg.

A harmadik, és talán legfontosabb érv szállodák számára a hatékony feliratkozó gyűjtés mellett, a közvetlen vendégkapcsolat kiépítése. Úgy szerezhetsz egyedi vendégélményt és visszatérő vendégeket, ha bármikor el tudod érni a célközönségedet személyre szabott üzenetekkel, ajánlatokkal, vagy ki tudod kérni a véleményüket szolgáltatásoddal kapcsolatban.  

Az elmúlt évek során több százezer feliratkozót gyűjtöttünk szállodai partnereinknek. Ezen tapasztalatok alapján válogattuk össze azt az 5 popup megoldást, ami a leghatékonyabbnak bizonyult szállodai feliratkozó gyűjtésre kis apartmanszállóktól, egészen a szállodaláncokig:

 1. Hírlevél feliratkozás kiemelése 

Te is jártál már úgy, hogy a vendég betelefonált, vagy a recepción kérte a kollégákat, hogy iratkoztassák fel a hírleveledre, mert nem találta a weboldalon, hogy hol tud feliratkozni? 

Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy csak azért, mert szerintünk nagyon jól látható helyen szerepel a weboldalon a hírlevél feliratkozás, azt a vendégek is játszi könnyedséggel megtalálják. 

A valódi kérdés azonban az, hogy keresik-e egyáltalán a vendégek a hírlevél feliratkozást a weboldaladon. Legyünk őszinték, a legtöbb látogatónak eszébe sem jut. 

Ez az oka annak, hogy már azzal is jelentősen növelheted az email listádat, ha a weboldaladon jól látható módon kiemeled számukra ezt a lehetőség felugró ablak segítségével.

Feliratkozás-popup-1

Az intelligens popup nagy előnye, hogy bárhol is járjon a látogató az oldaladon, bármelyik landing oldalra is érkezzen, mindenhol elérheted őt az üzeneteddel. 

Ráadásul nem kell válogatás nélkül minden látogatódnad felajánlani a lehetőséget, sőt célszerű csak a legelkötelzettebbeket megcéloznod, akik például már több mint 2 perce böngészik a portált, akik már 3-4 oldalt is megnéztek. vagy akik visszatérő látogatóid. 

Akkor érdemes számukra felkínálni a feliratkozást, amikor elhagyni készülnek az oldaladat, így biztosan nem lesz zavaró számukra a felugró ablak.

Ezzel a módszerrel átlagosan 2-3%-os feliratkozási arányra számíthatsz.

 

2. Ingyenesen letölthető füzetek, ajánlók 

Tovább növelhetjük a feliratkozási hajlandóságot, ha az email címért cserébe egy ingyenes térképet,  programajánlót, túralehetőséget vagy egyéb helyi érdekességet kínálunk fel. 

Ezek mind olyan ajándékok, amik hatékony eszközök a listaépítésre. Értékes és releváns tartalmat mindig szívesen töltenek le a látogatók és nem bánják, ha cserébe meg kell adniuk az email címüket. 

Ezzel a módszerrel már értünk el 5% körüli feliratkozási arányt is.

A szentendrei Bükkös Hotel & Spa például egy ingyenesen letölthető programfüzetet, és Szentendre 40 legnépszerűbb látnivalóját tartalmazó térképet kínál a feliratkozóknak, amivel a 16 szobás kis szálloda közel 470 új hírlevél feliratkozót gyűjtött egy év alatt.

Feliratkozó gyűjtés popup

3. Nyereménysorsolás és interaktív játékok

Mindenki szeret nyerni – különösen akkor, ha a nyeremény értékes. Így nyereményjátékokkal rengeteg új feliratkozót szerezhetsz.

Ezeknek a játékos popupoknak a segítségével úgy nyújtasz a látogatóidnak  szórakoztató és interaktív élményt, hogy közben az email címüket is könnyedén megszerzed. 

Nyereményjátékkal egészen komoly eredmények érhetőek el, már a 15%-os feliratkozási arány sem ritka.

Az interaktív nyereményjátékok sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint a Royal Club Hotel Visegrád. Covid idején a bezárt szálloda több mint 1000 új feliratkozót gyűjtött mindössze pár hét alatt szerencsekerék popupunkkal.

Hírlevél feliratkozás nyereményjátékkal

Olvasd el a Royal Club Hotel Visegrád teljes esettanulmányát itt>

4. Kedvezmény biztosítása kilépőknek

Ez a módszer egyszerre nyújt megoldást két dologra. Egyrészt segít abban, hogy csökkentsd a foglalás nélkül távozók számát. Másrészt egy azonnali kedvezmény vagy egy kuponkód biztosításával, még hatékonyabban tudsz email címet gyűjteni. 

Hírlevél feliratkozás kilépőknek

Habár a kedvezmények elsősorban az árérzékeny vendégeket célozzák, mindenki örül annak, ha olcsóbban foglalhat, ezért nagyobb lesz a hajlandóság is az email cím megadására.

Az Aquaworld Resort kevesebb mint egy év alatt 8.500 új feliratkozót gyűjtött ezzel a HotelHood megoldással. 

Az általuk is elért 10%-os feliratkozói ráta mondható átlagosnak ennél a kampánynál.   

5. Titkos ár promóció

A titkos ár promóció az előző megoldáshoz hasonlóan kedvezményt biztosít email cím megadásáért cserébe, a különbség azonban a tökéletes időzítésben rejlik. 

A Titkos Ár popuppal ugyanis akkor találkozik a látogató, amikor az Árak gombra kattint, vagyis amikor már nagy valószínűséggel abban a fázisban van, hogy összehasonlítja az áraidat más közvetítő oldalakon elérhető árakkal.

Ha ekkor felkínálsz a számára egy “titokzatos” kedvezményt, akkor nem csak az email címét lesz hajlandó cserébe megadni, de nagy mértékben javítottad az esélyét annak, hogy nálad fog közvetlenül foglalni. Vagyis az email cím mellé még jutalékot is spóroltál magadnak. 

Ez azért elég jól hangzik, nem?

Főleg, ha mellé tesszük azt is, hogy a Titkos ár popuppal jellemzően 20-30% közötti a feliratkozási arány.

Mondanunk sem kell, hogy ezzel a módszerrel tudod nem csak a legtöbb, de a legértékesebb email listát is építeni, ugyanis itt azokat a feliratkozókat éred el, akiknek már “komolyak a szándékai”.

Ennek a HotelHood megoldásunk köszönhetően ért el hatalmas eredményeket az egyik legnagyobb hazai szállodalánc, a Danubius Hotels, aki nem csak 42%-kal növelte jutalékmentes foglalásait, de eddig közel 20.000 értékes feliratkozót is gyűjtött.

Danubius Hotels Secret deal popup
Titkos ár popup

Olvasd el a Danubius Hotels szállodalánc teljes esettanulmányát itt>

 

A két utóbbi megoldás szépsége – a hatékonyságuk mellett -, hogy 100%-ban árparitás biztosak. Vagyis úgy tudsz kedvezményt biztosítani vendégeidnek, hogy azzal semmilyen OTA paritást nem sértesz, hiszen az email cím megadásához kötött, zárt körnek kínált ajánlatról van szó.

 

Te már tesztelted ezeket a megoldásokat?

Ha még nem, akkor itt a remek alkalom, hogy a 30 napos ingyenes próbaidőszakunk keretében kipróbáld ezeket a bevált HotelHood megoldásokat, hogy ne csak több, de jobb adatbázisod legyen!

Írj nekünk, vagy kérj ingyenes konzultációt itt:

 

További blogcikkeink a témában:

2023. május 31-én vége az árparitásnak

2023. május 31-én vége az árparitásnak

Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy nincs többé paritási kötelezettséged és végre te döntheted el szabadon, hogy hogyan árazod a szobáidat a különböző OTA oldalakon? Nem, ez nem költői kérdés volt, ugyanis az Európai Bizottság május 10-én elfogadott rendelete* pontosan...

bővebben
Ezek a direkt csatornád legfontosabb mutatószámai

Ezek a direkt csatornád legfontosabb mutatószámai

Még élénken él bennem, amikor a 2000-es évek második felében egy négycsillagos szálloda értékesítési vezetőjeként büszkén készülődtem a tulajdonoshoz az éves beszámolóval. De akármilyen szépek voltak a számok egy valami mindig megkeserítette a beszélgetést: a jutalék....

bővebben

Szálloda típus szerint

Városi szállodák

Resort szállodák

Szállodaláncok

Módszer szerint

Google és Facebook hirdetéskezelés

Hotel weboldal perszonalizáció

Email marketing és automatizáció