Nagy megtiszteltetésként ért engem és a HotelHood csapatot, amikor a Budapesti Gazdasági Egyetem felkérésének tehettem eleget a közelmúltban: 3 alkalmas előadássorozat keretében, végzős turizmus-vendéglátás alapszakos hallgatókat vezethettem be a szállodai online marketing alapjaiba, a “turizmus fejlődésének nemzetközi tendenciái” tantárgy részeként.
Örömmel vállaltam Dr. Szalók Csilla intézetvezető felkérését, hiszen tavaly még én is az Egyetem hallgatója voltam turizmus-menedzsment mesterszakon. Emellett, a diplomához szükséges szakdolgozatomat is ebben a témában írtam, “kontrolling és online marketing kapcsolata a szállodai jövedelmezőség tükrében” címmel, így megfelelő elméleti és gyakorlati alapokkal készülhettem az előadássorozatra, mely a “Digitális trendek a szállodai online marketingben” címet kapta.
Az első alkalommal az online foglalási piac hazai és nemzetközi trendjeiről beszéltem, illetve arról, milyen kihívásokkal kell szembenéznie olyan jövendőbeli marketingeseknek, akik a szállodaiparban kívánnak elhelyezkedni.
A második előadás a weboldalak megtalálhatóságának és sikerének alapjairól szólt, melynek során a hallgatók képet kaptak a keresőoptimalizálás (SEO) és a fizetett hirdetések (PPC) módszereiről, melyek szakszerű alkalmazása jelentősen hozzájárulhat ahhoz, hogy egy szálláshely több közvetlen foglalást realizáljon saját weboldalán.
Az előadássorozatot március 6-án, pénteken zártuk, melynek keretében a webergonómia, webanalitika, illetve az on-site retargeting alapjait jártuk körül, utóbbi kapcsán részletesen is bemutatva a HotelHood-rendszer működését, és annak eredményeit partnereink weboldalán.
Minden alkalom végén a hallgatóknak lehetőségük volt anonim visszajelzést adni az előadásokról egy online kérdőíven keresztül, melyek alapján elmondható, hogy az előadás és a téma is nagy sikerrel futott. Ezt bizonyítja az alábbi rövid kivonat is a hallgatók visszajelzéseiből:
Külön öröm számomra, hogy az előadássorozat után felkérést kaptam arra is, hogy 2020. szeptemberétől, szabadon választható tárgyként, egy teljes féléven keresztül oktathassam a témát nappalis hallgatók számára, de az idén tanulmányaikat megkezdő, levelező mesterszakon tanulók a “Marketing menedzsment a turizmusban” című tantárgy keretében is találkoznak majd velem.
A turisztikai, és azon belül is kiemelten a szállodaipari online marketing téma oktatása kulcsfontosságú, amennyiben egy szálláshely eredményeket, és több közvetlen foglalást szeretne realizálni saját honlapján. Mivel a hazai felsőoktatásban még az általános online marketing tárgyak oktatása is hiányzik a képzési palettáról, így a kurzus hallgatói minden bizonnyal nagyobb versenyelőnnyel indulnak, amennyiben diplomájuk megszerzését követően ebben a munkakörben kívánnak elhelyezkedni.
Küldetésünknek tartjuk, hogy minél több, jövendőbeli szakembert segíthessünk abban, hogy munkájával hozzá tudjon járulni szálláshelye jövedelmezőbb működéshez. Ennek fényében készülök én is a 2020/2021-es tanévre, bízva abban, hogy az előadásokat követően – az oktatásban úttörőként – minél több hallgatót ösztönözhetek az izgalmas, és kihívásokkal teli szállodaipari online marketinges pálya választására.
Mindemellett természetesen nem csak a jövő, de a jelen szállodai marketingeseit is segítjük. Erről többet itt olvashatsz: hotelhood.hu/ota-titkok
Szálloda típus szerint
Városi szállodák
Resort szállodák
Szállodaláncok
Módszer szerint
Google és Facebook hirdetéskezelés
Hotel weboldal perszonalizáció
Email marketing és automatizáció
Legutóbbi hozzászólások