Nagy megtiszteltetésként ért engem és a HotelHood csapatot, amikor a Budapesti Gazdasági Egyetem felkérésének tehettem eleget a közelmúltban: 3 alkalmas előadássorozat keretében, végzős turizmus-vendéglátás alapszakos hallgatókat vezethettem be a szállodai online marketing alapjaiba, a “turizmus fejlődésének nemzetközi tendenciái” tantárgy részeként.

Örömmel vállaltam Dr. Szalók Csilla intézetvezető felkérését, hiszen tavaly még én is az Egyetem hallgatója voltam turizmus-menedzsment mesterszakon. Emellett, a diplomához szükséges szakdolgozatomat is ebben a témában írtam, “kontrolling és online marketing kapcsolata a szállodai jövedelmezőség tükrében” címmel, így megfelelő elméleti és gyakorlati alapokkal készülhettem az előadássorozatra, mely a “Digitális trendek a szállodai online marketingben” címet kapta.

Dr. Szalók Csilla intézetvezető és Schaffer Gábor

Az első alkalommal az online foglalási piac hazai és nemzetközi trendjeiről beszéltem, illetve arról, milyen kihívásokkal kell szembenéznie olyan jövendőbeli marketingeseknek, akik a szállodaiparban kívánnak elhelyezkedni.

A második előadás a weboldalak megtalálhatóságának és sikerének alapjairól szólt, melynek során a hallgatók képet kaptak a keresőoptimalizálás (SEO) és a fizetett hirdetések (PPC) módszereiről, melyek szakszerű alkalmazása jelentősen hozzájárulhat ahhoz, hogy egy szálláshely több közvetlen foglalást realizáljon saját weboldalán.

Az előadássorozatot március 6-án, pénteken zártuk, melynek keretében a webergonómia, webanalitika, illetve az on-site retargeting alapjait jártuk körül, utóbbi kapcsán részletesen is bemutatva a HotelHood-rendszer működését, és annak eredményeit partnereink weboldalán.

Minden alkalom végén a hallgatóknak lehetőségük volt anonim visszajelzést adni az előadásokról egy online kérdőíven keresztül, melyek alapján elmondható, hogy az előadás és a téma is nagy sikerrel futott. Ezt bizonyítja az alábbi rövid kivonat is a hallgatók visszajelzéseiből:

Kivonat a hallgatók anonim visszajelzéseiből

Külön öröm számomra, hogy az előadássorozat után felkérést kaptam arra is, hogy 2020. szeptemberétől, szabadon választható tárgyként, egy teljes féléven keresztül oktathassam a témát nappalis hallgatók számára, de az idén tanulmányaikat megkezdő, levelező mesterszakon tanulók a “Marketing menedzsment a turizmusban” című tantárgy keretében is találkoznak majd velem.

A turisztikai, és azon belül is kiemelten a szállodaipari online marketing téma oktatása kulcsfontosságú, amennyiben egy szálláshely eredményeket, és több közvetlen foglalást szeretne realizálni saját honlapján. Mivel a hazai felsőoktatásban még az általános online marketing tárgyak oktatása is hiányzik a képzési palettáról, így a kurzus hallgatói minden bizonnyal nagyobb versenyelőnnyel indulnak, amennyiben diplomájuk megszerzését követően ebben a munkakörben kívánnak elhelyezkedni.

Küldetésünknek tartjuk, hogy minél több, jövendőbeli szakembert segíthessünk abban, hogy munkájával hozzá tudjon járulni szálláshelye jövedelmezőbb működéshez. Ennek fényében készülök én is a 2020/2021-es tanévre, bízva abban, hogy az előadásokat követően – az oktatásban úttörőként – minél több hallgatót ösztönözhetek az izgalmas, és kihívásokkal teli szállodaipari online marketinges pálya választására.

Mindemellett természetesen nem csak a jövő, de a jelen szállodai marketingeseit is segítjük. Erről többet itt olvashatsz: hotelhood.hu/ota-titkok

Szálloda típus szerint

Városi szállodák

Resort szállodák

Szállodaláncok

Módszer szerint

Google és Facebook hirdetéskezelés

Hotel weboldal perszonalizáció

Email marketing és automatizáció