Nem érdekes, hány követőd van a Facebookon.

Fogalmazhatnék úgy is, hogy nem az az érdekes, hogy hány követőd van a Facebookon, hanem inkább az, hogy kiket érsz el, amikor a Facebookos követőtáborod felé kommunikálsz.

A legtöbb esetben egy szálloda követőtábora azokból a vendégekből áll, akik korábban jártak a szállodában vagy szálláskeresés közben találtak rá, és nyomtak a like gombra. Néhány szálloda nyereményjátékot vagy más Facebook promóciót hirdet, hogy növelje a táborát. Tehát, ha a Facebook-táborodnak kommunikálsz, olyan embereket érsz el, akikről annyit tudsz, hogy érdeklődtek vagy jobb esetben megszálltak már a szállodában. Ha nem költesz (nem emeled ki) a posztot amit kiteszel, ideális esetben eléred a táborod 5-10%-át; ha fizetsz a kiemelésért, elérhetsz akár mindenkit. Mindkét esetben komoly időt és pénzt kell befektetned a szállodád Facebook jelenlétébe, hogy a végeredmény néhány foglalás legyen. Erre mondják azt a külsős (nem szállodai) Facebook szakértők, hogy “a Facebookon, nem kell eladni, ez így van jól. Növeld a táborod, amekkorára csak tudod, és reménykedj, hogy a sok emlékeztető jellegű poszt hatására majd amikor szállást keres a követőd, a Te szállodád jut eszébe (és néha azért posztolj egy-két árakciót is)”.

Mi lenne, ha tudnál azoknak kommunikálni, akik éppen szállást keresnek és jártak a weboldaladon?

Biztosan Te is találkoztál már a remarketing banner hirdetéssel. A szállásközvetítők előszeretettel használják ezt a módszert arra, hogy ha foglalás nélkül hagyod el az oldalukat, akkor emlékeztessenek a szállásokra, amiket korábban megnéztél náluk. Ezt könnyen felhasználhatod a Facebook-posztok hirdetésénél is, mégpedig úgy, hogy beállítod, hogy csak azoknak jelenjen meg a poszt, akik pl. az elmúlt 15 napban jártak a weboldaladon. Így csak azokat éred el, akik aktívan szállást keresnek, és készek foglalni. Mondanom sem kell, hogy mekkora előny, ha olyanoknak hirdetsz, akik aktívan érdeklődnek és éppen szállást keresnekahhoz képest, ha csak reménykedsz, hogy a poszt hatására majd valaki valamikor foglal.

Tehát a helyes fókusz nem az, hogy hány követőd van, hanem hogy azoknak kommunikálj, akik éppen szállást keresnek. 

Jó gondolat, de mit posztoljak nekik?

A legtöbb szállodának komoly fejtörést okoz, hogy mindig friss és érdekes tartalommal álljon elő. Ezért is van, hogy csak nagyon ritkán találkozunk olyan szállodákkal, akik naponta képesek újat mondani. Ha számodra is problémát okoz a folyamatos tartalomkészítés, akkor a lenti módszer “hatása” különösen tetszeni fog: ezzel a módszerrel nem kell mindig új tartalmat kitalálnod. Ez azért van, mert nem mindig ugyanannak a közönségnek akarsz új és érdekes dolgot mondani, hogy fenntartsd a figyelmét, hanem mindig új vendégekkel kommunikálsz. Azokkal, akik nemrég jártak a weboldaladon. Így könnyen felállíthatsz egy rendszert, ami alapján megírhatod akár előre is a posztokat. Fontos, hogy olyan témákat dolgozz fel, ami érdekli azokat, akik a környéken keresnek szállást. Nyugodtan használd fel újra a korábbi posztokat, hiszen mindig csak az elmúlt 15 nap vendégeinek hirdetsz, számukra új lesz a tartalom.

Az alábbiak jó példák arra, mivel tudod felkelteni az aktív szállás keresők figyelmét a Facebookon:

  • Egy vendég visszajelzés idézve: “Köszönjük a visszajelzést, Példa Mariann örülünk, hogy jól éreztétek magatok nálunk: ” ide pedig idézed a vendég véleményét a szállodádról”
  • Érdekesség a környékről: kigyűjtesz néhány valóban érdekes dolgot, helyszínt vagy látnivalót, amiről csak a helyiek tudnak.
  • Legjobb ár garancia, vagyis hogy miért válassza a szállodádat: elmondod például, hogy komolyan veszitek a legjobb ár garanciát (erről a tanulmányban írtam), és hogy miért vagytok jobbak, mint a konkurencia. 
  • “Nyerd meg a szállásdíjad!” promóció: ösztönözheted azzal is a vendéget, ha havonta vagy más időközönként kisorsolsz egy vendéget, aki visszanyeri a szállásdíját. Jó gondolat, ha a nyertesek nevét Facebookon is közzéteszed.

Szálloda típus szerint

Városi szállodák

Resort szállodák

Szállodaláncok

Módszer szerint

Google és Facebook hirdetéskezelés

Hotel weboldal perszonalizáció

Email marketing és automatizáció