Fontos-e egyáltalán? Hiszen egyre többen érzik úgy, hogy az email már halott, mindenki a Messengeren, instán, TikTokon pörög. Nap mint nap jönnek ki az új platformok – miért ajánljuk mégis az emailt bevételszerzésre? 

A HotelHood azért jött létre, hogy segítsünk a lehető legköltséghatékonyabb vendégszerzésben. Ennek fennállásunk óta sosem volt még akkora jelentősége, mint most. 

Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy segítünk kihozni a maximumot egy olyan eszközből, amit a legtöbb szálloda már használ, de még messze nem olyan hatékonyan, mint lehetne. 

A következő időszakban arról írunk:

    • hogyan gyűjtsd a feliratkozókat
    • hogy milyen gyakran küldj leveleket
    • milyen szoftvert használj
    • hogyan tudsz automatizálni
    • honnan tudod, hogy jó-e a tartalom
    • milyen mérőszámokat kell figyelned
    • hogyan hozhat bevételt az email marketing!

Közösségi média vs. email marketing

Egy Facebook posztot megírni, vagy akár egy TikTok videót legyártani pár perc. Megnézni még kevesebb. Az email marketing ezzel szemben komolyabb befektetést igényel mind a tartalomszolgáltató (a szálloda), mind a célközönség (potenciális vendég) esetében. Idő megírni, idő beszerkeszteni, idő elolvasni.

 Ráadásul a legtöbb szállodatulajdonostól, ügyvezetőtől azt halljuk, hogy „ó, én már ezer éve nem is olvasgatok hírleveleket, biztos a célcsoportom sem szokott!”

Mi a HotelHoodnál mégis hiszünk az email erejében, a jól összeállított hírlevélmarketing ugyanis – bár valóban nagyobb energiabefektetést igényel – sokszorosan hatékonyabb, mint a legvirálisabb TikTok videó.

Tudtad?

2023-as adatok szerint

        • A vendégek 55%-a preferálja az emailes kommunikációt az egyéb csatornákkal szemben
        • Az emaileknek átlagosan 4x jobb a megtérülése
        • A közösségi médiával ellentétben az email pontosan mérhető, jól célozható, a célcsoport vásárlói életútja 100%-ban lekövethető, sőt, irányítható
        • A Facebook, az Instagram nem a saját felületeid; azokat bármikor lekapcsolhatják, leállhat, megváltozhat az elérés, vagy fizetőssé tehetik. Ezzel szemben az email adatbázis a tiéd, a feliratkozóidat mindig eléred.

Úgy érezzük, hogy manapság egyre kevesebben olvasnak emailt, mert elfoglalt üzletemberként mi magunk egyre kevesebbszer nyitjuk meg a hírleveleket. De ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a célcsoport sem szokta! 

Az email marketing remek eszköz arra, hogy az érdeklődőket – akik még nem feltétlenül állnak készen a foglalásra – vendégekké konvertáldj. Ha ők feliratkoznak a listádra, akkor közvetlenül, a saját postafiókjukban éred el őket, és egyedi ajánlatokkal, különleges kedvezményekkel csábíthatod őket magadhoz.

 A közösségi médiában erre nincs lehetőséged, maximum hirdetéseket küldhetsz nekik, amik hatékonysága messze alulmarad az email marketinghez képest.

Egy hosszú hétvége, vagy egy nyaralás során általában nem csak a szálloda miatt választanak egy-egy régiót. Győzd meg a hezitálókat azzal, hogy mesélsz nekik a környék szépségéről, az izgalmas, érdekes helyekről, remek programokról vagy aktuális eseményekről! 

Az email marketing segítségével pontosan fel tudod mérni, mi iránt érdeklődnek, és nagyon célzott üzenetekkel tudod elcsábítani a vendégjelölteket.

Az email marketing arra is jó, hogy a korábbi vendégeiddel továbbra is tartani tudd a kapcsolatot, és visszatérjenek hozzád. Őket a közösségi médiában szinte semmilyen célzott megoldással nem tudod elérni. Sőt, akár a kosárértéket, a nálad elköltött összeget is növelheted, ha csábítóvá teszed a szállodád többi szolgáltatását! Egy kedvezményes ajánlat hatására például lehet, hogy bejelentkezik egy masszázsra, pedig amúgy csak a wellness „ingyenes” szolgáltatásait vette volna igénybe, vagy ha látja, hogy remek gyerekprogramok vannak, akkor családdal együtt érkezik inkább.

Tiéd a teljes figyelme!

Az Instagramon egymást érik a gyönyörű képek. A Facebookon szinte percenként jönnek az értesítések. A TikTokon egyetlen pöccintés, és máris ott az új tartalom.

Az email viszont csak a tiéd. Amikor valaki az emailedet olvassa, nem vonják el a figyelmét hirdetések; csak rád koncentrál. Ez sokkal fókuszáltabb elérési lehetőség, mint bármilyen más felület!

Szeretnél többet megtudni az email marketingről? Szeretnéd megtudni, hogyan használd igazán hatékonyan, hogyan szerezz feliratkozókat, milyen üzeneteket küldj, és hogyan csinálj vásárlókat az érdeklődőkből? Iratkozz fel hírlevelünkre, és kéthetente új, hasznos tartalmat küldünk a postaládádba!

Szálloda típus szerint

Városi szállodák

Resort szállodák

Szállodaláncok

Módszer szerint

Google és Facebook hirdetéskezelés

Hotel weboldal perszonalizáció

Email marketing és automatizáció