Sikerült átfutni a múltkori listát? Figyelsz minden mérőszámot már régóta, vagy sikerült újat mutatnunk?

Ha az alapok már gond nélkül mennek, akkor ideje magasabb szintre emelni az email marketingedet: nézzük azokat a mérőszámokat, amikkel csak az igazán profik foglalkoznak!

Válaszadás

Érdemes időről-időre elhelyezned a leveleidben olyan kérdést, szavazást, amire emailben kell válaszolni. Ezáltal a címzett email szoftvere fontosabbnak fogja tartani a te leveleidet, és kevésbé kerülnek a promóció fül alá. Én például rendszeresen megkérdezlek, hogy van-e olyan téma, ami érdekel, és szeretnéd, ha foglalkoznék vele. Ez egyébként nem (csak) egy marketingfogás, valóban érdekel a válasz, szóval írj bármikor nyugodtan!

Természetesen, ha alkalmazod ezt a módszert, akkor a mérőszámok közé bekerül a válaszadók száma is, sőt, azt is érdemes figyelni, kik válaszolnak az emailedre.

Az egyes olvasók aktivitása

Nem csak azt érdemes nézni, hogy hányan nyitják meg a levelet, vagy kattintanak a benne lévő linkre, hanem azt is, hogy kik. Ezt optimális esetben nem kell egyenként végignézned. A szoftvered kezeli, és lehetőséget kínál arra, hogy a legaktívabbaknak szegmentáltan üzenj, például egyéni kedvezménnyel jutalmazd őket.

Ugyanígy a legkevésbé aktívakat is érdemes figyelni, és akár aktivizálni, akár leiratkoztatni, hogy javuljon a listád olvasottsági aránya.

Szegmentálás

…és ezzel el is jutottunk a listád következő nagy kérdéséhez: szegmentálod-e valamilyen szinten az olvasóidat, és tudsz-e nekik külön-külön is kommunikálni? Erre rengeteg lehetőség van, és nagyon sokat tud javítani a megnyitási/átkattintási/foglalási arányon, ha az egyes szegmenseknek célzott ajánlatokat tudsz küldeni. Egészen más érvekkel fogod meggyőzni a párt, aki romantikus hétvégére vágyik, mint egy családot, akik vakációt szerveznek, vagy egy üzletembert, akinek szobára van szüksége, ahol az egész napos konferencia után megpihenhet. Mások a preferenciái a nőknek és a férfiaknak, az idősebbeknek és a fiatalabbaknak és így tovább…

Nézd meg, hányan vannak egy-egy szegmensben, milyen az adott csoport aktivitása, és melyiknek érdemes külön kommunikációt indítani!

Site tracking

Ez talán a legfejlettebb módszer, amit a szállodáknak elenyésző kisebbsége használ, így nagyon jó eredményeket érhetsz el, ha figyeled és kihasználod. A site tracking azt jelenti, hogy szoftveresen megvizsgálod azt, hogy mit csinálnak, akik átkattintanak az oldaladra. 

Egy részük foglal – ami jó – egy másik részük viszont nem. Ők mit csinálnak? Mi érdekli őket inkább? Az árakat nézik? Vagy azt, hogy milyen szórakozási lehetőségek vannak? Mi lehet az ok, ami elriasztja őket, és hogyan tudod rávenni, hogy ők is foglaljanak? Vannak-e visszatérő látogatók, akik több ajánlatot is megnéztek, de egyikre sem csaptak le? Nekik vajon mi hiányzik ahhoz, hogy elszánják magukat?

Ha ezeket a statisztikák is elkezded figyelni, sokkal jobban megismered a célcsoportod, mintha csak a megnyitási arányokkal foglalkoznál, ahogy a legtöbb szálloda. Ha elmélyedsz az adatok között, igazi aranybányára lelhetsz, és megsokszorozhatod az email marketinged hatékonyságát!

Téged milyen téma érdekel, miről írjak legközelebb?

Szálloda típus szerint

Városi szállodák

Resort szállodák

Szállodaláncok

Módszer szerint

Google és Facebook hirdetéskezelés

Hotel weboldal perszonalizáció

Email marketing és automatizáció