A legtöbb szálloda úgy gondolja, hogy náluk nem történhet meg, hogy a vendég drágább árat kap közvetlenül, mint a szállásközvetítő oldalakon, hiszen a recepció pontosan tudja, hogy a közvetlen foglalás a legértékesebb a szálloda számára.
Pedig a szállodák működésében jellemzően van egy hibalehetőség,
ami abból ered, hogy a recepció árlistát használ a telefonos vagy e-mailes érdeklődések kezelésére. Ha nálatok is árlistából dolgozik a recepció, érdemes tovább olvasnod (még akkor is, ha a lista naponta frissül).
A vendégek jellemzően először a szállásközvetítő oldalakon tájékozódnak, hiszen ott könnyen összehasonlíthatják a szállodák árait, szolgáltatásait. Ezután egy részük közvetlenül is felkeresi a szállodát több információért vagy jobb árért. Ha a recepció ilyenkor árlistából dolgozik, akkor előfordulhat, hogy a vendég rosszabb árat kap, mint amit korábban a szállásközvetítő oldalon látott. Egyrészt az emberi tényező miatt megvan a lehetősége, hogy beállítasz egy promóciót, például a booking.com-on, és a recepció árlistáján nem frissíted az árat; másrészt árlista használatával nem tudod lekövetni az early bird, a nonref, a secret deal vagy más összetettebb árakat. Így a vendég rosszabb árat kap közvetlenül, mint amit a szállás közvetítő oldalon talált.
Hogyan legyél biztos benne, hogy ez nem történik meg?
A legjobb módja, hogy ezt elkerüld, ha a recepció közvetlenül a weboldalon található foglalási rendszerből dolgozik. Így a recepciós egy helyen lát mindent, amire szüksége van, hogy van-e szabad szoba, hogy mi a legjobb ár. És a legjobb az, hogy ha a vendég úgy dönt, hogy foglal, akkor a recepciós azonnal elkéri az adatokat, amit egyébként is elkérne, és ott helyben befoglalja a szobát a vendégnek a rendszerben. Amint letették a telefont, a vendég meg is kapta a foglalás visszaigazolását, és a recepciósnak sem kell duplán foglalkozni ezzel, hiszen ő is kap visszaigazolást a foglalásról. A vendég le van nyűgözve, hogy milyen gyorsan dolgoztok, a recepciós pedig szívesebben kezeli a közvetlen foglalásokat, hiszen kevesebb az adminisztráció vele (nem mellesleg neked is kevesebb dolgod lesz, mert nem kell feleslegesen frissíteni az árlistát).
+1 érv: a legtöbb szállodai foglalási rendszer képes az „upsell” kezelésére, tehát a szoba mellé extra szolgáltatás értékesítésére. Így ha a recepció a saját foglalási rendszeren keresztül értékesít, akkor a munkatársak ösztönözve lesznek rá, hogy ezeket a többletszolgáltatásokat is megemlítsék, és ezáltal növeljék a foglalás értékét.
Mi a veszélye annak, ha árlistát használsz a honlapon?
Ezt, és még több érdekes dolgot írtunk le az ingyenes OTA Titkok könyven:
Szálloda típus szerint
Városi szállodák
Resort szállodák
Szállodaláncok
Módszer szerint
Google és Facebook hirdetéskezelés
Hotel weboldal perszonalizáció
Email marketing és automatizáció
Legutóbbi hozzászólások